• annhan

Brios skötbord på hjul - bra?

Vi håller ju på och planerar vad som ska köpas.. Skötbord är ju en sak på listan. Vi bor i en trång lägenhet, där det troligtvis inte funkar bra ens med ett vägghängt skötbord. Har nu börjat fundera på ifall skötbord på hjul typ brios (se bild: www.babyland.se/images/articles/700/374317.jpg )
    Är detta smidigt tro? För i så fall skulle man ju lätt kunna rulla in det och t ex byta i köket, i badrummet och sen förvara det i sovrummet.

Vad tycker ni?

• Svar på tråden Brios skötbord på hjul - bra?
  • myskatt

Den är snygg och det är praktiskt men hjul men det är alldeles för låga kanter tycker jag!

• mysiss

Det är väl bra. Bara att köpa en dyna och sen kan du ju köpa typ nån korg eller sy tygfack som du kan hänga på sidorna, eller krokar.
    Själv så ska jag ha mitt på tvättmaskinen.

• annhan

Hur höga kanter behöver det vara för att vara så säkert som möjligt?

Vi hade först tänkt köpa en frontmatad tvättmaskin och sedan ha en skötbädd ovanpå den, men eftersom vårt badrum är lite väl trångt så blir det en toppmatad istället. Så, nu får vi tänka om ang. skötbordet..

Tack för era svar!

• CBC

Ja, vi har det skötbordet, men vi valde det för att det var ganska stort och högt (lagom höjd även för mannen) och att det finns i en färg som matchade badrummet. Jag gillar det, men jag skulle inte vilja rulla runt det från rum till rum, det blir för bökigt och det är som sagt rätt stort. Byter istället kissblöjan i rummet där vi är, på golvet eller t ex i soffan om jag inte går till skötbordet. Det är inte alltid man orkar eller ens behöver gå till ett skötbord för att byta tycker jag. Lycka till med letandet!

• annhan

CBC: tack för dina synpunkter!
    Hmm, ja vi får allt kika runt och mäta, känna och klämma. Få se vad vi bestämmer oss för i slutändan..

• gummibears

Jag tror att det kommer bli ganska jobbigt att hålla på och rulla omkring på skötbordet när du behöver använda det. Har ni badkar? Det finns ju skötbord som man sätter över badkaret (vet ej dock om dom är bra eller ej).

• annhan

gummibears: Nä tyvärr inget badkar heller! Har sett att det finns kombinerade byråer/skötbord - kanske ska man satsa på ett sådant då? Då får man visserligen ha det där det inte finns rinnande vatten nära, men det kanske går ändå? Oj, vad nollställd jag är på sånt här...

• annhan

myskatt: Ja, ett sånt där skötbord är verkligen bra. Min moster hade ett sådant till sina barn. Tyvärr är det för stort och skrymmande hemma hos oss. Men nu förstår jag vad du menar med höga kanter. Tack!

• PippiLottan

vi har det o inte tycker jag det är för låga kanter. för de första är det godkänt o för det andra släpper man ju aldrig barnet ändå. det är snyggt o med lite korgar under slukar det massor. dock vet jag inte om det är nån tanke o rulla det från rum till rum.... men det är skönt att det är på hjul när man städar. vi hade tänkt ha det I duschen o köpte därför med hjul så det skulle gå dra ut när man duschade. Nu hittade vi en annan plats så det blev inte så

• gummibears

Ett tips en annan tjej här på FL hade var att man hade vatten i en termos (typ pump termos om jag inte minns fel). Då hade hon vatten i närheten när hon bytte. Bara lite OT, just med tanke på vatten i närheten när man byter blöjor.

• LillaMy71

Får man fråga vad ett sånt skötbord kostar?, är också ute o letar efter ett praktiskt bord..

Svar på tråden Brios skötbord på hjul - bra?