• Danne123

Var köpa soyabönor?

Var kan man köpa sojabönor, gärna frysta? Har bara hittat nån bönmix på willys där det finns lite sojanbönor i. Skulle vilja ha en påse med enbart sojabönor. Har inte hittat varken på ica, coop eller willys.

• Svar på tråden Var köpa soyabönor?
  • Miralicia

Både Risenta och GoGreen har förpackningar med sojabönor, men du får blötlägga och koka dem själv.

• Danne123
    Miralicia skrev 2010-01-05 15:02:02 följande:
    Både Risenta och GoGreen har förpackningar med sojabönor, men du får blötlägga och koka dem själv.
    Jag har kollat det sortimentet med men inte hittat. Vita bönor och kikärtor och sådant finns det överallt men jag har inte sett några sojabönor. I vilken butik handlar du dessa?
  • Miralicia
    Danne123 skrev 2010-01-05 15:06:07 följande:
    Jag har kollat det sortimentet med men inte hittat. Vita bönor och kikärtor och sådant finns det överallt men jag har inte sett några sojabönor. I vilken butik handlar du dessa?
    Handlar inte sojabönor själv eftersom vi har sojaallergiker i familjen, men jag har sett sojabönor från Risenta på såväl Ica som Willys och GoGreens sojabönor på Ica.
    Om Willys har det så bör även Hemköp ha eftersom de hör till samma kedja (Axfood).

Även Saltå kvarn har sojabönor i sitt sortiment och de hittar man väl enklast på Coop även om de kan förekomma i en del övriga butiker också.

Även hyfsat stora/välsorterade hälsokostbutiker brukar ha en del livsmedel.
  • Mela78

Zeta har sojabönor i konservburk. Finns på Coop Forum.

• Miralicia

Har de Risentas/GoGreens/Saltås produkter i sitt sortiment så bör de kunna ta in sojabönor också på förfrågan, även om de inte kanske har sojabönor som ordinarie hyllvara. Men ibland kanske man kan få be lite snällt.{#lang_emotions_wink}

Svar på tråden Var köpa soyabönor?