• hemlig02

Vad gör alkohol med utseendet?

Rökning ger gula tänder, gula fingrar, grådassig hy och rynkor och säkert en massa mer negativa saker.

Men för mycket alkohol, vad gör det för utseendet? Då menar jag inte att man kan supa både sig själv och andra snygga förstås!

• Svar på tråden Vad gör alkohol med utseendet?
  • Anonym (Bara att)

Bara att kolla på gamla alkoholister...

• hemlig02
    Anonym (Bara att) skrev 2010-01-05 13:55:42 följande:
    Bara att kolla på gamla alkoholister...
    Men vad är specifikt för gamla alkisar då?
  • Anonym (Bara att)
    hemlig02 skrev 2010-01-05 13:57:18 följande:
    Men vad är specifikt för gamla alkisar då?
    Ja. Inte ser de speciellt fräscha ut. Man kan se att de har missbrukat..
  • hemlig02
    Anonym (Bara att) skrev 2010-01-05 13:58:46 följande:
    Jo jag vet. Det kan ju verkligen synas på en person att den har missbrukat alkohol länge, men jag vet inte riktigt vad det är som gör att man ser det så tydligt....
  • Anonym (kanelbulle)

Man ser härjad ut och sliten  tillslut efter mååååånga år.

• Anonym (inte alkis)

Jag ser framför mig de sjaskiga gamla alkisgubbarna med röd/blåa näsor. Generellt så ger ett långvarigt alkoholmissbruk ett väldigt slitet utseende.

• Anonym
    Anonym (Bara att) skrev 2010-01-05 13:58:46 följande:
    hur?
  • Jezamine
    Huden Alkohol vidgar de hårfina ytliga blodkärlen och gör huden flammig och röd. Kroppsvärme går förlorad, i stark kyla är risken för köldskador stor. "Vinsår" i skinnet kan uppstå på grund av nedsatt immunförsvar. Alkohol gör att huden åldras i förtid med rynkor som följd. http://www.expressen.se/1.12415
    Uppdaterar min presentation!.
  • Emster

Det är väl skillnad på utseendepåverkan som beror på missbruksproblem (alltså att man är så inne i sitt missbruk att man t.ex. inte sköter sin hygien, äter dåligt, m.m.) och utseendepåverkan som beror på alkoholens effekt på kroppen.

För min egen del tycker jag att huden i ansiktet blir torrare och rynkigare av alkohol, men det vet jag inte om det drabbar alla?

• hemlig02
    Anonym (kanelbulle) skrev 2010-01-05 14:01:40 följande:
    Man ser härjad ut och sliten  tillslut efter mååååånga år.
    Men härjad och sliten kan man ju se ut utan att ha missbrukat alkohol. Men en person som missbrukat alkohol länge ser ju liksom härjad ut på ett speciellet sätt. Jag kan inte riktigt sätta fngret på vad det är.....
Svar på tråden Vad gör alkohol med utseendet?