• sarsparis

Nån här som haft Bells pares?

Igår fick jag diagnosen Bells pares, känns inget vidare då det verkar som att det kan ta lång tid att bli återställd, neurologen var iallfall övertygad om att jag skulle bli helt återställd inom några månder. Ni som haft det, hur lång tid tog det för er? När började ni känna någon bättring? Äter nu kortiosn och har sjuskrivit mig resten av veckan då jag träffar människor daligen i mitt jobb och det känns inget vidare kul att jobba när jag har svårt att prata och ser helt skev ut i ansiktet. har ni blivit sjukskrivna en längre tid?

• Svar på tråden Nån här som haft Bells pares?
  • JennyMaria

Hejsan, Åkte i till akuten i helgen p.g.a bortdomningar i vänstra sida av ansikte och ut vid örat, trodde jag fått vaxpropp eller vatten i örat då det känndes som ett vakum i örat. Dom tog alla möjliga prover och kollade örat som var fint som snus. Sedan sa läkaren att jag antagligen fått Bells Pares, är inte sne i ansiktet med totalt bortdomnad och torr i ögat. Har nu fått kortison och ngn virus medicin som ska påskynda tillfrisnandet, är dock väldigt trött och har jobbigt med ögat. Jag hoppas nu att detta ska gå över fort så man kan leva lite normalt och känna sig frisk.

• lolinonek

Hej!

21 Augusti fick jag diagnosen bells pares Jag hade huvudvärk i tre dagar och tyckte det kändes ansträngt och jobbigt i ögonen när jag tittade på tv eller satt vid datorn, fjärde morgonen tyckte jag att smörgåsen jag åt till frukost var väldigt smaklös och en time senare åkte jag bil med min dotter och skulle ge henne en slängpuss och då märkte jag att munnen var skev och att jag var bortdomnad på övre delen av kinden. Då ringde jag sjukvårdsrådgivningen som rådde mig att åka in. Efter ett par timmars undersökningar kunde jag inte längre stänga ögat och mungipan hängde neråt så jag antar att det hade ett snabbt förlopp på mig. Jag kunde inte prata utan att sluddra, B och P är speciellt svårt att säga.

Nu har det ju gått över ett halvår och jag är inte helt bra ännu, jag har ryckningar i ögat, gäspar jag så krampar det nästan i den sjuka sidan,ögat stängs så hårt att det gör ont och munnen blir jätteskev. På natten har jag märkt att jag spänner den sidan så jag ser skev ut när jag vaknar. Har hört om folk som får botox för sådana bekymmer så det tänkte jag att jag skulle be om.

• Körsbärsträd

Hur har det gått för er alla nu? Jag fick bells pares för 5 veckor sedan och har inte märkt den minsta förbättring ännu...

Svar på tråden Nån här som haft Bells pares?