• Fru Plommon81

Återkommande smärtor/ilningar i nedre delen av magen?

Eftersom det är bättre att fråga på FL än att fråga en läkare...{#lang_emotions_tongue_out} Nej, skämt åsido, var hos en läkare idag och hon tog lite prover, men kunde inte ge någon diagnos, så då slänger jag ut en tråd här för att komplettera.

Har sedan mitten av december (precis i slutet av senaste mensen) känt av konstiga smärtor och ilningar i nedre delen av magen, typ livmoder/urinblåsa eller liknande. Ingen jättestark smärta, men ändå tillräkligt för att man ska bli lite orolig när det inte går över. Känns ungefär som att man är väldigt kissnödig och/eller svag mensvärk. Har haft urinvägsinfektion förut och det känns mycket värre än detta, plus att om det hade varit det hade jag inte kunnat gå med det nästan en månad utan att märka det. Detta är liksom så svagt, men tillräcklgt för att man ska gå och vara medveten om det nästan hela tiden. En obehagskänlsa helt enkelt. Jobbigt med så diffusa symptom...{#lang_emotions_undecided}

Hon testade urinen som inte visade några tecken på infektion, men hon skulle även ta en odling för säkerhets skull. Tog även blodsockret och fick någon magmedicin för att utesluta att det är tarmarna som spökar. Hon rekommenderade mig att söka till gyn, vilket jag ska göra.

Någon som har upplevt något liknande?

• Svar på tråden Återkommande smärtor/ilningar i nedre delen av magen?
  • Jempa L

Har du haft kateter? Jag fick blåsan tömd efter en förlossning, och då kändes det ungefär så som du beskriver en lång tid efteråt.

Storskrutt nov-05, Lillskrutt 9 mars-08.
  • Malin103

Jag har haft jätte mycket problem med cyster som kan uppkomma vid ägglosning och jag hade samma smärta som du beskriver.

Man kan även känna obehag när man lyfter ena benet.,

• Fru Plommon81

hmmm...ja, det blir helt klart ett gynekologbesök..så tradigt när man går till läkaren för en sak och får medicin för en annan...

• Lilla jag 85

jag har precis dom symtomen.tack o lov att jag kan dela mina känslor med nån.Men jag har som en ond blixt  nånstnas där nere o urinträngning i blåsan,har kollat upp detta o dom tror de e urinrörskatarr o jag kan inte tömma blåsan helt.gör skit ont vissa stunder.

• Fru Plommon81

ja, precis, det hugger till iksom. Hade ett missat samtal från dolt nummer på min mobil igår, vilket kan ha varit vårdcentralen med svaret på odlingen. Vad gör man med urinrörskatarr?

• Lilla jag 85

Dom säger att det är svårbehandlat men jag har fått en antibiotika som heter doxiferm började med den igår. Så får se om de hjälper eller åtmistone blir bättre. Annars får man gå till en urolog så dom för upp en kamera i urinröret o kollar om de finns nån retning eller nått annat. Jag har nån molande värk me o de brukar jag få vid infektion i underlivet men allt såg ju bra ut gynekologist sett sa dom.

• MizzTessie

Puffar igång denna tråden (googlade och kom hit) då jag har PRECIS de symptom som TS beskriver.. Om du läser detta.. vad fick du för diagnos? Nån annan som känner igen sig annars? Ska väl tillägga att jag födde barn för ett halvår sedan och då faktiskt blev tömd med kateter ett par gånger på BB.. kan det alltså ha med det att göra då? Tacksam för svar!

Svar på tråden Återkommande smärtor/ilningar i nedre delen av magen?