• Babybluee

    Symptomer? Hur vet man?

    Ni som haft utomkveds.. när misstänkte ni att det var utomkveds, och hur märkte ni det? Hur känns det liksom..? Blöder man alltid?

    Min mens har inte kommit än och inget plus heller, men har en molande värk på högersidan, bara höger. Visar gravtest pos eller neg vid utomkveds?

    Vill ni berätta lite?? Och när bör man kontakta bm?

  • Svar på tråden Symptomer? Hur vet man?
  • luckyme83

    jag tror att gravtest visar positivt när man har utomkveds....

  • Linis8

    Jag hade X i somras. Plussade först och sedan cirka en vecka senare fickjag en liten blödning, som jag trodde var missfall. Det är ju vanligt i början. Åkte dock in för att kolla upp och de kunde inte hitta ngt. Efter några veckor med blodprover för att kolla hormonet så fick jag opereras. Hade dock aldrig särskilt mkt ont, blödde inte nämvärt. Som vanlig mens typ, därför var det väldigt svårt att acceptera. De gjorde tillslut en titthålsoperaton och då hittade de att ägget satt fast i höger äggledare.
    Men nu är jag gravid på riktigt och det har iaf gått bra är i vecka 20 nu så det finns alltid hopp! {#lang_emotions_sunny}
    Lycka till och hoppas du får ngt svar snart! Det är ofast skönare att veta och inte behöva fundera!
    Många kramar till dig!

  • Babybluee

    Tack Linis8 för dina ord. Skönt att det har gått bra för dig ändå..
    Kram!

  • Mell

    För mig var det när jag började blöda mitt i cykeln som jag förstod att något inte var som det skulle, jag hade inte ens anat att jag kunde vara gravid eftersom jag haft typ mens 2 veckor tidigare.

    Gyn trodde att det var ett tidigt missfall, men för mig var det aldrig ett alternativ, jag hade massor av symptom när jag var gravid med en "normal" graviditet, inte en chans att jag gått gravid i flera veckor utan att märka det. Jag bara visste liksom...

    Det tog 1 dryg vecka för dem att komma fram till att det var ett x, efter upprepade provtagningar och vul...

    Jag hade inte ont och hade en sparsam blödning i ca 5 dagar som enda symptom.

  • Mell

    Glömde säga, x ger i stort sett alltid utslag på gravtest, eftersom de är så känsliga nu för tiden.

  • Babybluee

    Ok tack! Hm, då kanske det inte är x jag har eftersom mina test visar neg.... och nu har värken försvunnit...? Undra vad det kan ha varit förnånting??
    Man blir ju lite fundersam när det värker lite här o där i en kvinnokropp...!

  • Rina
    Babybluee skrev 2010-01-07 16:36:21 följande:
    Ok tack! Hm, då kanske det inte är x jag har eftersom mina test visar neg.... och nu har värken försvunnit...? Undra vad det kan ha varit förnånting?? Man blir ju lite fundersam när det värker lite här o där i en kvinnokropp...!
    Hej,
    Är gravid i 6-7 veckan. har haft en kraftig mens-liknande-värk sedan dag 1...
    Har dock läst att vissa kvinnor får det. Men jag är också aningens orolig eftersom det gör ganska ordentligt ont..
  • lia27
    Rina skrev 2010-01-09 22:57:36 följande:
    Vid mitt X hade jag oxå jätte ont och det gjorde att jag började misstänka att ngt var fel.
    Hoppas allt e bra med dig dock.
  • Tiger Af Lilja
    Jag ahde blödning i början runt vecka 5.. sen hade jag bruna flytningar från vecka 6-8 då jag sedan fick fruktansvärda smärtor en dag hade börjar på natten att liksom mala kändes som nån försökte slita ut äggstockarna på mig med en kniv på högra sidan.. på dagen blev det v-rre jag kuden inte gå eller sitta var svimfördig och likblek och kallsvettig.. grät av smärtor åkte in akut.. där dom konstaterade ett X på höger äggstock, blev inlagd över natten och skulle opereras..

    ..men dagen efter , fick jag udnersökas och ta prover igen då verkade det som min kropp börjt ta hand och stöta ut det själv, vilket jag tyckte va skönt..

    Men hade 2 konstiga mensperioder efter sen blev jag regelbunden igen..
  • Tiger Af Lilja

    Glömde skriva att jag ahde starka plus på mina gravtest tom med 2 dagar efter bekräftad X..sen började det dala..(jag tog ju prover också för att veta)

  • ledsen83

    Hej! Jag fick utomkvedshavandeskap i juni förra året och jag var då i v.6-7. Gjorde gravtestet i v.5 och det visade jättestarkt plus pga att hcg halten är högre vad jag förstod. Började med lite mens på mensdagen men tänkte inte så mycket på det för det kan man ju ha även när man är gravid, det gick över samma dag. Gick ytterligare3-4 dagar och jag började blöda brunaktigt igen. Ringde till gyn och fick komma in för vul och det visade sig vara utomkvedshavandeskap, fick dessutom ta bort vänster äggledare pga att fostret levde.

    Många har väldigt ont men jag kände ingenting vilket är ganska ovanligt enligt de läkarna. Men alla är vi ju olika och känner olika men min erfarenhet är att om det inte känns helt 100 så ska man absolut kolla upp det.

  • lia27
    ledsen83 skrev 2010-02-13 16:50:25 följande:
    Hej! Jag fick utomkvedshavandeskap i juni förra året och jag var då i v.6-7. Gjorde gravtestet i v.5 och det visade jättestarkt plus pga att hcg halten är högre vad jag förstod. Började med lite mens på mensdagen men tänkte inte så mycket på det för det kan man ju ha även när man är gravid, det gick över samma dag. Gick ytterligare3-4 dagar och jag började blöda brunaktigt igen. Ringde till gyn och fick komma in för vul och det visade sig vara utomkvedshavandeskap, fick dessutom ta bort vänster äggledare pga att fostret levde. Många har väldigt ont men jag kände ingenting vilket är ganska ovanligt enligt de läkarna. Men alla är vi ju olika och känner olika men min erfarenhet är att om det inte känns helt 100 så ska man absolut kolla upp det.
    Jag var i v 6 och graviditeten var normal men behövde ej ta bort äggledare...fick cellgift,Vart bor du?
  • Emelieslängtan
    Började få ont i högersidan igår på dagen och smärtan blev värre och värre. När jag kom hem på natten sedan så blödde jag även om jag var mitt i min menscykel och haft mens för en vecka sedan. Gjorde ett gravtest som visade positivt.
     
    Gick och la mig och vaknade några timmar senare av att det gjorde tokont, trode jag skulle spy av smärta. Tog panodil och smärtan gick över efter 30 min, vaknade några timmar senare och tog nya panodil. Nu har jag inte lika ont längre men ont gör det, hugger hela tiden men som sagt inte alls lika ont. 
    Kan detta vara ett utomkvedshavandeskap, har haft ett misfall tidigare men det var inte alls samma smärta då? {#lang_emotions_frown}
  • Virrpirr

    För mig så började det med bruna flytningar och lite ont i magen och kände av äggstocken på höger sida. Jag hade ingen aning om att det var ett X utan trodde det var helt normala symptom. Sedan fick jag komma in och göra ett VUL och man såg då inget foster i livmodern och två dagar senare fick jag operaras med öppen bukoperation och då hade äggledaren brustit.  Jag hade verkligen inga extrema smärtor nån gång och kände inte av att äggledaren brustit. Det v'rsta för mig var efter operationen..

    Jag hade ett väldigt starkt + på testat hela tiden och ett tag efter.

  • lemony

    Jag hade dödsont i magen 2 dagar och det blödde lite dagen innan jag åkte in.
    Det var som att föda och den smärtan är inte bara mensvärk. Men det börjar om mensvärk för mig och övergick i katastrofal smärta blödningar. slem o blod typ...iuh. men tyvärr finnns inte annat sätt att beskriva på.

  • Hjärtat78
    lemony skrev 2010-07-13 21:49:43 följande:
    ps. är gravid nu v.10. :D

    Fick X i vecka 6
    Lycka till!!!

    Blev du opererad efter ditt X? Jag fick ta bort min vänstra äggledare i maj i år och var i v 7. Jag fick mensen som vanligt men efter 1,5 vecka så fortsatte mensen och fick ännu mer ont till slut hade jag blött i 3 veckor när jag blev opererad med titthå.
Svar på tråden Symptomer? Hur vet man?