• Gunnell

Vad ska vi skylla på? Hjälp!

Hej! 

Vi har ett problem som jag gärna skulle vilja ha hjälp med av alla påhittiga människor där ute! Vi kommer antagligen att behöva göra ivf då vi har både en manilg och en kvinnlig faktor (tjoho vilken otur man kan ha). Problemet är att vi arbetar på samma jobb och vi vill inte säga något till våra kollegor. Vi arbetar mkt tätt och har möten så det kommer verkligen märkas att vi är borta båda två. 
    Första samtalet är på torsdag. Samtidigt som vi har möte med våra närmsta kollegor. Vad ska vi hitta på för ursäkt?? När väl karusellen är i gång kommer vi att tala med vår chef. Men kollegorna? Det vill jag inte!
  • Svar på tråden Vad ska vi skylla på? Hjälp!
  • Hannah76

Att nån av er ska göra ett litet ingrepp, och den andre behöer skjutsa till och från?

• Gunnell

Mmm, smart! Skulle vilja ha något konkret bara... Undra vad det finns för små ingrepp :) Skulle kunna säga att jag ska kolla ögonen. Det har jag gjort för längesedan och då droppar dom in nåt i ögonen så att man ser dåligt... 

• Hannah76
    Gunnell skrev 2010-01-05 15:48:37 följande:
    Mmm, smart! Skulle vilja ha något konkret bara... Undra vad det finns för små ingrepp :) Skulle kunna säga att jag ska kolla ögonen. Det har jag gjort för längesedan och då droppar dom in nåt i ögonen så att man ser dåligt... 
    Ja det är ju superbra, det lär inte bli för många följdfrågor på det. Iaf inga du inte kan besvara =)
  • villsågärna38

Är det dagen för äggplockningen du menar? Då kommer du nog att vilja vara borta hela dagen tror jag. Kanske du ska sjukskriva dig och sedan behöver bara din make ha en anledning att åka iväg, t ex på ett läkarbesök. Du kan ju ha fått matförgiftning eller nåt den dagen och behöver vara hemma. Om det är ett vanligt läkarbesök eller vul dvs ett kort besök så tycker jag ovanstående förslag låter bra. Lycka till! Kram

• Gunnell

Nu är det bara ett läkarbesök men jag ska absolut komma ihåg ditt förslag för framtida bruk :)

Svar på tråden Vad ska vi skylla på? Hjälp!