• Elins mamma 2010

ska ge bort en resa till London - men hur?

Min sambo fyller 30 år den här veckan och han ska få en weekend i London av mig och våra familjer. Men hur ska jag "presentera" presenten på ett kul/minnesvärt sätt? Vill inte bara ge honom ett kort där det står "grattis du får en resa till London"... nån som har en idé? jag tar tacksamt emot förslag!

• Svar på tråden ska ge bort en resa till London - men hur?
  • Isobelle81

Köp en kylskåpsmagnet föreställande BigBen eller en brittisk telefonkiosk. Sen släpper ni inte bomben om resan förrän ett tag efter

• Elins mamma 2010
    Isobelle81 skrev 2010-01-05 15:52:03 följande:
    Köp en kylskåpsmagnet föreställande BigBen eller en brittisk telefonkiosk. Sen släpper ni inte bomben om resan förrän ett tag efter
    menar du att vi ska sätta dit kylskåpsmagnet på kylen så att han undrar vad den gör där? tror du dom har sånt på gallerix förresten?
  • Isobelle81

Ni kan ju slå in den om ni vill har ingen aning om vart man köper såna tyvärr. men det måste ju finnas någonstans. det mesta går väl att få tag på idag

Elins mamma 2010 skrev 2010-01-05 15:54:06 följande:
    menar du att vi ska sätta dit kylskåpsmagnet på kylen så att han undrar vad den gör där? tror du dom har sånt på gallerix förresten?
  • psychocandy

Vet inte om det går att ordna så snabbt, men annars hade det ju varit en kul grej att ge honom ett pussel (man kan ju beställa av egna bilder) med en bild från London och låta honom pussla ihop bitarna.

• Elins mamma 2010
    Isobelle81 skrev 2010-01-05 15:57:56 följande:
    Ni kan ju slå in den om ni vill har ingen aning om vart man köper såna tyvärr. men det måste ju finnas någonstans. det mesta går väl att få tag på idag
    ja den idén skulle kunna funka, han får magneten och ingen säger nåt och så får han öppna andra presenter innan han får nåt kort eller så... tack för förslaget!
  • Elins mamma 2010
    psychocandy skrev 2010-01-05 16:00:05 följande:
    Vet inte om det går att ordna så snabbt, men annars hade det ju varit en kul grej att ge honom ett pussel (man kan ju beställa av egna bilder) med en bild från London och låta honom pussla ihop bitarna.
    ja det hade varit kul men sånt tar nog tid tyvärr. en jättebra idé annars, tack!
  • TineK

Funderar i samma banor, ska ge min man en weekend i Dublin när han fyller 40 år i vår. Funderar på om jag ska packa våra väskor, sätta på honom en bindel och låtsas att vi ska på typ middag och sen bara köra till plygplatsen och åka iväg. Eller ska jag be hans bästa kompis låtsas att de ska golfa men att han först ska hämta en sak på flygplatsen och voila där står jag med våra väskor!

• Elins mamma 2010
    TineK skrev 2010-01-05 16:13:11 följande:
    Funderar i samma banor, ska ge min man en weekend i Dublin när han fyller 40 år i vår. Funderar på om jag ska packa våra väskor, sätta på honom en bindel och låtsas att vi ska på typ middag och sen bara köra till plygplatsen och åka iväg. Eller ska jag be hans bästa kompis låtsas att de ska golfa men att han först ska hämta en sak på flygplatsen och voila där står jag med våra väskor!
    en kul grej för er vore ju att packa väskorna och lägga in dem i bilen utan att han ser, men strunta i bindeln och kör till flygplatsen istället för restaurangen och berätta så sent som möjligt

nåt sånt kan inte jag göra tyvärr... dels har vi ingen bil och resan är desutom inte förrän i februari...
  • Champagne

Slå in ett tomt paket i en londonkarta{#lang_emotions_dreamer} Så får han själv fylla det med "minnen"

• Micalela

vad är tanken att han ska göra i london?fotboll? i så fall, beställ biljetter innan!

• Fling

Köp en vanlig världskarta (billig, enkel). på första sidan skriver du något till din man, typ Grattis, osv.. sedan på samma sida lite längre ner kan du skriva, "slå upp sida 37, 5-H (Du vet det som man hittar staden, ja du förstår ;) )" . Rita en stor ring kring staden och sätt fast biljetten där!

Det var den första tanken som slog mig, och jag skulle tycka det var himla roligt!
    En världskarta kanske inte är så rolig att få, men att själv få hitta ett utsatt ställe med en biljett måste vara den bästa världskartan nånsin :D

• Vikingakvinnan

Jag fick en shoppingdag i London av maken för många år sedan. Flyget gick ca 7.00 från Arlanda och sen flög man hem ca 12 timmar senare. Det krävdes alltså ingen packning.
    Han väckte mig ganska så burdust väääääldigt tidigt och sa att vi skulle åka 30 minuter senare. Han sa inte vart. Han hade fixat frukost så att jag kunde äta i bilen. Passet hade han också tagit hand om. Sen blev jag ivägforslad och fattade inte förrän vi var framme vid gaten. Jag trodde att han drev med mig. Vi hade ju ingen packning.

Kan det va´nåt?

• Noiis

Jag gav min lillebror en englandsresa förra året. Jag gav honom en billig engelsk ordbok och hävdade att den va ny på marknaden, skit bra och snor dyr. han blev mildsagt besviken. men i boken hade jag klistrat i hans flygbiljett som han sedan hittade efter att ha bläddrat igenom den.

• Elins mamma 2010

tack så jättemycket för alla bra förslag! Han fick presenten igår och det blev ett litet kollage där jag hade klistrat in bilder på hotellet, skrivit lite om resan, datum och så och klistrat in bilder på sevärdheter. Det var svårt att komma på nåt som passade eftersom han skulle få presenten när våra familjer var här igår.

Fling och Noas mamma- era idéer var särskilt bra, tyvärr såg jag dem inte förrän nu, det var så mycket med all planering inför festen...

hur som helst så blev killen jätteglad och ser fram emot att åka till London!

• Maac

Jag gav min kille en resa till london när han fyllde 30. Sa inget innan, pratade med hans chef i god tid så att han fick semester. Sen väckte jag honom tiiiidigt samma morgon som vi skulle åka och gav honom en packlista. Passet hade jag redan letat fram några veckor innan så att vi inte skulle få panik över det.

När han förvirrat packade gjorde jag frukost. Sen fick han ett paket med pund i, fickpengar från släkten. Då fattade han var vi skulle! Sen åkte vi till flyget.

Svar på tråden ska ge bort en resa till London - men hur?