• Kinne79

Behöver man personförsäkringar?

Funderar på vad för slags försäkringar man behöver.

Vi har försäkring på huset, bilen och är båda med i fack och a-kassa, sedan har vi även en livförsäkring.

Behöver man en personförsäkring? (sjukvård, hälsa, olycksfall) Eller vill de bara tjäna pengar?

(Vi har inga barn)

• Svar på tråden Behöver man personförsäkringar?
  • AnnelieTyresö

Jag skaffade en åt min kille på Folksam, han är inte med i facket, kostar 39.50kr/mån.

• Kinne79

De vi kollat på skulle kosta 2-300/person i månaden.

• AnnelieTyresö

Aha, ja jag ringde bara upp å sa att jag ville ha en personförsäkring, det var va de gav mej.

• Pasadena

Jag vet inte vad skillnaden är på person och sjuk/olycksfall? Vad täcker din personförsäkring?

JAg har en sjukförsäkring och den täcker om jag tex blir sjuk för resten av mitt liv pga någon allvarligt sjukdom/olycka tex så kan man få ett engångsbelopp/skadestånd. Dessutom kan man få ersättning.
    Dessutom kan man få skadestånd för mindre skador men som ger psykiska/fysiska men.

• Kinne79
    Pasadena skrev 2010-01-05 17:44:30 följande:
    Jag vet inte vad skillnaden är på person och sjuk/olycksfall? Vad täcker din personförsäkring?JAg har en sjukförsäkring och den täcker om jag tex blir sjuk för resten av mitt liv pga någon allvarligt sjukdom/olycka tex så kan man få ett engångsbelopp/skadestånd. Dessutom kan man få ersättning.Dessutom kan man få skadestånd för mindre skador men som ger psykiska/fysiska men.
    Tror att det är samma sak.
  • Pasadena
    Kinne79 skrev 2010-01-05 17:49:40 följande:
    Tror att det är samma sak.
    Då är det jätteviktigt att ha en! JAg betalar 500 kr för min egna och den täcker det mesta om jag skulle drabbas av sjukdom eller olycka o få men för livet
  • Kinne79
    Pasadena skrev 2010-01-05 17:52:09 följande:
    Då är det jätteviktigt att ha en! JAg betalar 500 kr för min egna och den täcker det mesta om jag skulle drabbas av sjukdom eller olycka o få men för livet
    Ojdå! Ingen av oss har haft något sånt. Bäst att kolla upp det då.
  • Belavon

Det finns flera olika typer av försäkringar

olycksfall -relativt billigt, större olyckor och skador, begravningskostnader
    person -dyr men täcker en större del av sjukdom och hälsovård, får snabbare vård än allmänsjukvården men den är ju väldigt billig i sverige.
    dödsfall - om man går bort så får någon en större summa pengar

olika bolag har olika försäkringar

• Pasadena
    Kinne79 skrev 2010-01-05 17:55:02 följande:
    Ojdå! Ingen av oss har haft något sånt. Bäst att kolla upp det då.
    Ja det tycker jag, så fort som möjligt! Saker kan hända när som helst..
  • PreciousDivine

Jag har en olycksfallsförsäkring genom Sveland, kostar ca 160:-/år, Ersätter medicinsk och ekonomisk invaliditet med som mest 400 000:-.

• Söta Nasse

vi har alla försäkringar. Barnen har den allra bästa hos trygghansa som de inte ens har med i sina broshyrer då folk inte brukar vilja ha så dyra försäkringar.
    Min man har en väldigt bra försäkring och även livförsäkring, själv har jag en lite sämre då jag inte kunnat uppdatera pga sjukdom och undantag för knäna. Ingen livförsäkring på mig då jag inte kunnat teckna någon pga smärta i kroppen. Men nu är jag fri från smärtan, men lär få undantag i min försäkring för ostabilt bäcken. Ska teckna livförsäkring på mig med så att min man inte står här med 2 barn och en massa lån även om han tjänar väldigt bra.

Sedan har vi såklart bilförsäkring och hemförsäkring med drulle.

Tror verkligen att det är värt pengarna. Tänk bara om man skulle behöva rullstol och allt som skall anpassas i hemmet för att den skall komma fram, ny bil, ev hiss mm.

♥ Lägenheten är typ färdigrenoverad nu ♥
Svar på tråden Behöver man personförsäkringar?