HJÄLP! Min tjej vill inte ha barn längre.
Jag och min tjej har varit tillsammans till och från i ett antal år. Som alla förhållande har det varit himmel och helvete.
Vi gjorde en abort en period sedan som vi bägge egentligen inte ville göra men var tvungen att göra pga yttre omständigheter.
Vi älskar varann och vi vill leva med varandra livet ut. Dock har min tjej framfört nu att hon inte vill föda barn i framtiden pga aborten som har gett henne ärr för livet. Hon har sagt att hon hellre vill adoptera. Detta är något som skrämmer mig nu för att jag kan inte tänka mig leva ett liv utan egna barn. Jag är inte främmande till adoption men det har alltid varit en självklarhet för mig att ha egna barn.
Jag har framfört till henne att jag kan inte tänka mig leva utan egna barn. Saknaden av egna barn skulle bli enorm och jag skulle förmodligen bli bitter och deppig. Något som skulle påverka vårat förhållande i det långa loppet.
Jag älskar min tjej men ett liv utan egna barn skrämmer mig eftersom jag alltid drömt om det. Jag har pratat om att vi ska gå skilda vägar eftersom vi har olika viljor gällande barn. Då har min tjej sorgset nämnt att hon hade önskat att jag kännt likadant som henne, dvs. min kärlek till henne skulle få mig vilja leva med henne utan egna barn. Hon vill inte ändra sig att skaffa barn och det får jag respektera med tanke på allt hemskt som hon har gått igenom med aborten.
Det intressanta är dock att en kort tid efter aborten så pratade vi ändå om att vilja ha egna barn och familjeliv. På något sätt så har hennes känslor senaste tiden ändrats från att vilja ha egna barn till att nu inte vilja det och detta är vad hon vill och känner. Saken är den att min tjejs känslor kan ändras från en tid till en annan gällande allt. Så därför tror jag att hennes känslor kan ändras och att hon kanske vill ha egna barn i framtiden om jag väljer att leva med henne. Men detta blir ju en chansning för mig.
MIN FRÅGA ÄR VAD SKALL JAG GÖRA?
- Skall jag leva med henne med ett liv utan egna barn med risken att jag kanske blir bitter och deppig för livet eller hoppas på att hon ändrar sig i framtiden och börjar önskar egna barn?
- Ska jag lämna mitt livs kärlek och ha ett brutet hjärta för livet?
VAD SKULLE DU HA GJORT?
Tack för att ni lyssnade....