• NannaNo

Dopkläder till pojke?

Funderar på vad jag ska ha för kläder på Elias när han skall döpas i december, han kommer då att vara ca 7 månader och jag tycker inte att det ska vara dopklänning när han är så gammal, vet förresten inte om det finns i rätt storlek ändå så... =)

Någon som har någon bra ide på vad man ska ha på honom? Vi kommer inte att ha dopet i kyrkan utan privat och prästen kommer till oss istället, tycker det känns mysigare

• Svar på tråden Dopkläder till pojke?
  • IsabelleMaria

Det finns ju ursöta killdräkter - ex: byxa med finskjorta och väst ... Borde fungera bra? Annars finns det "dopbyxor" dvs istället för klänning så finns det tröja o byxa - det kanske kan vara nåt!

lycka till!

• C J

Jag puffar för denna tråd, ska oxå döpa vår son o är osäker på om jag vill har dopklänning... hur har ni gjort?

• NannaNo

Jag får väl berätta vad jag valde till vår son, han döps imorgon. Jag köpt ett par "dopknickers" i lin med hängslen och en vit skjorta...tyckte det var väldigt gulligt!!

Köpte på www.minimundus.se till ett jättebra pris...

• mamma959703

Min äldsta son hade svarta byxor vit skjorta röd fluga och svart kofta han var 8 månader när han döptes..

• Yllet

Vår son kommer ha dopklänning när han döps i januari. Värt att tänka på är symboliken i själva dopklänningen, den är (för) lång med avsikt bl.a för att visa att det handlar om nåt som barnet ska växa in i.

Angående storleken brukar det finnas att låna klänningar i ganska stora storlekar. Vi ska eventuellt låna en eftersom vi inte är säkra på om han får plats i den som finns i familjen. Han har storlek 68 nu, två månader gammal..

Däremot kommer han ha gröna band, eftersom jag är allergisk mot allt ljusblått och rosa

• Yllet

Oj, såg nu att inlägget var gammalt. Elias kanske är döpt för länge sen.

• Grådan

Kolla in vår lille kille i mittkrypin..............klänningen är från minimudus.se Själklart behöver man inte ha dopklänning, minimudus har jätte fina dolkläder annars!

• Grådan

Oj oj synd o säga att man är så pigg som man ska............ögonen hänger inte riktigt med!!

Svar på tråden Dopkläder till pojke?