• mina två fina

Filmen min allra käraste syster?

Mina barn såg Astrid Lindgrens film Min allra käraste syster på bolibompa här om dagen, och dom blev helt tagna. Dom pratar om den och vill så gärna se den igen. Har letat på nätet om den går att köpa men jag kan inte hitta något. Är det nån som vet om, och i så fall var man kan köpa den??

• Svar på tråden Filmen min allra käraste syster?
  • mina två fina

tack för tipset, ska leta. Trist om det är dålig kvalité men kanske bättre än inget :).

Förstår inte varför den inte verkar gå att köpa....

• idiblon

Det var vi syskons favoritfilm också när vi var små! Det ligger klipp på YouTube om du nu inte får tag på den på annat sätt.

Jag ska komma på nåt bra att skriva här.
  • mina två fina

Ja jag såg det men det klippet jag hittade var bara lite drygt 4 min...Finns ett med hela filmen?

idiblon skrev 2010-01-06 11:08:56 följande:
    Det var vi syskons favoritfilm också när vi var små! Det ligger klipp på YouTube om du nu inte får tag på den på annat sätt.
  • idiblon
    mina två fina skrev 2010-01-06 11:10:45 följande:
    Ja jag såg det men det klippet jag hittade var bara lite drygt 4 min...Finns ett med hela filmen?
    Nej, det fanns kanske bara ett klipp där, jag trodde det fanns flera så att de tillsammans blev hela filmen, men det var tydligen inte så. Sorry!
    Jag ska komma på nåt bra att skriva här.
  • Parniara

hade den som bilderbok när jag var barn...älskade den.

• mina två fina

Ja i bokform har jag sett att man kan få tag i den. Men den borde ju finnas på film också tycker man.

Parniara skrev 2010-01-06 11:11:48 följande:
    hade den som bilderbok när jag var barn...älskade den.
  • mina två fina

någon mer som kan veta?

• 071001

Köp boken åt dem också.  Underbar!

• Heureka

Visst är det den om flickan som kryper in under en rosenbuske i trädgården, och så har hon och systern varsinn häst, en i guld och en i silver, typ?

Älskade Kotten du är välkommen ut nu (L) BF 11/1
  • mina två fina

magdalena 80 skrev 2010-01-07 13:02:22 följande:
    Jag har den, på en skiva med flera av Astrids kortare noveller. Du kan väl inboxa mej?
    Nu har jag inboxat dig :)!
  • mina två fina
    071001 skrev 2010-01-07 13:06:24 följande:
    Köp boken åt dem också.  Underbar!
    Ja jag ska spana in boken också, mina barn är dock bara 3 och fyra år så boken kanske är på ett äldre barns nivå.
  • 071001

Så kan det vara, men om de förstod filmen kan nog boken funka.

• Nifelheim

Jag tror att den finns på såna där Astrid Lindgren filmer där det är två matineér på samma film. Har för mig att jag sett en sån med den och något mer på.
    När jag var liten hade jag den på VHS med flera andra matineer så den borde ju absolut gå att få tag på på DVD också.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
Svar på tråden Filmen min allra käraste syster?