• pinglan01

Nån som blivit gravid trots att du äter sertralin??

Som sagt! Är det någon som blivit gravid när ni ätit sertralin?
    Vi har försökt under 1,5 år utan resultat, kan det vara sertralinet som spökar?
    Någon som vet om ssri preparat sätter ner fertiliteten?

• Svar på tråden Nån som blivit gravid trots att du äter sertralin??
  • Gummsan

Hej. Har inget svar på detta. Fick Sertralin när jag va gravid i V25. Vill gärna höra svaret för vi försöker igen.

• pinglan01
    Gummsan skrev 2010-01-06 10:41:48 följande:
    Hej. Har inget svar på detta. Fick Sertralin när jag va gravid i V25. Vill gärna höra svaret för vi försöker igen.
    Jaha okej, hur länge har ni försökt nu ?
  • Gummsan
    pinglan01 skrev 2010-01-06 10:43:02 följande:
    Jaha okej, hur länge har ni försökt nu ?
    Är bara på försök 2 än
  • pinglan01
    Gummsan skrev 2010-01-06 10:45:07 följande:
    Är bara på försök 2 än
    Jaha okej! =) då kanske de inte är någon idé att oroa sig ännu, tog det lång tid med den första?
    Usch förlåt, mycket frågor här nu...
  • Gummsan
    pinglan01 skrev 2010-01-06 10:46:51 följande:
    Jaha okej! =) då kanske de inte är någon idé att oroa sig ännu, tog det lång tid med den första?Usch förlåt, mycket frågor här nu...
    första ej planerad andra 42månader 3e 3månader.. Ne e inte orolig bara nyfiken på svar. :)
  • pinglan01
    Gummsan skrev 2010-01-06 10:49:22 följande:
    första ej planerad andra 42månader 3e 3månader.. Ne e inte orolig bara nyfiken på svar. :)
    Oj väldig spridning på försöken! =)
  • Norpelou

Hej !
    Jag åt sertralin när jag blev gravid med mitt första barn och det va på första . . . andra försöket och läkarna sa till mig att det inte skulle påverka chansen att bli gravid. Men sa dock att jag skulle sluta med det så fort jag blev gravid ......
    Vilket jag senare fick bannor för när jag kom till mvc som sa att man ABSOLUT INTE skulle sluta med medicinen för att man blev med barn ........ så det är den informationen jag har fått . Hoppas att det kan vara till ngn hjälp .
    Lycka till {#lang_emotions_wink} Norpelou

Jag åt sertralin. . . . .
  • pinglan01

Ja ni, barn barn barn! Jag håller på att bli tokig!!! {#lang_emotions_cry}

• Morkullan

Jag slutade med sertralin efter att förgäves ha försökt bli gravid i över tre år. Hade hört att spermiekvaliteten kan försämras av ssri och tänkte då att det kanske även påverkar äggkvaliteten? Värt ett försök! Har dock ännu inte gett resultat här. Slutade i september.

• pinglan01
    Morkullan skrev 2010-01-07 18:37:42 följande:
    Jag slutade med sertralin efter att förgäves ha försökt bli gravid i över tre år. Hade hört att spermiekvaliteten kan försämras av ssri och tänkte då att det kanske även påverkar äggkvaliteten? Värt ett försök! Har dock ännu inte gett resultat här. Slutade i september.
    Det är ju inte helt omöjligt. . . .
    Jag håller tummarna för er!
  • NYBRO

Jag äter åxå sertralin. Det har jag gjort i många många år ca 12 tror jag.  Min gyndoktor sa till mej att om tablettens fördelar överväger nackdelarna så ska jag fortsätta ta den. I  mitt fall så behöver jag verkligen mina tabletter.

Det finns ingen studie som visar att det tex skulle påverka barnet. kanske att det bara blir lite slöare och sover lite mer i början. 

Fick dock Mf i måndags men har inte tänkt att det kunde vara tabl som påverkat. men jag är ju ingen läkare så vad vet jag.

Jag blev gravid inom några månaders försök, efter att jag slutat med p-piller som jag ätit i mer än 10 år.

Kämpar på och hoppas att snart +a igen!!

• Singa

Blev gravid när jag åt sertralin, men det tog ett år, hade börjat fundera på om medicineringens påverkade, men vet ej om det spelade roll...

Kämpa på och lycka till!!! 
Svar på tråden Nån som blivit gravid trots att du äter sertralin??