• Toppen9

Plastad frotté/lakan

Vad är skillnaden? Plastad frotté eller plastade lakan?
    och vart kan man få tag i dessa så billigt som möjligt.

• Svar på tråden Plastad frotté/lakan
  • jesse84

Såg i senaste JYSK bladet att de rear plastade lakan i olika storlekar (har jag för mig att det var iaf), man kan kolla hemsidan om man inte har bladet.

• Toppen9
    jesse84 skrev 2010-01-06 12:34:37 följande:
    Såg i senaste JYSK bladet att de rear plastade lakan i olika storlekar (har jag för mig att det var iaf), man kan kolla hemsidan om man inte har bladet.
    Tack, ska genast kolla.
  • Umm Elias

måste bara säga att detta var det onödigaste jag köpt innan sonen föddes...har aldrig använt dem, lr kanske nån gång på en filt på golvet men hua så obekvämt det är och om man lägger dem under blir d ju lika mkt tvätt ändå..

• Toppen9
    Umm Elias skrev 2010-01-06 14:12:05 följande:
    måste bara säga att detta var det onödigaste jag köpt innan sonen föddes...har aldrig använt dem, lr kanske nån gång på en filt på golvet men hua så obekvämt det är och om man lägger dem under blir d ju lika mkt tvätt ändå..
    Det är ju mest till för att skydda madrassen i spjälsängen och själva vagnen osv. Så självklart får man tvätta lakan som vanligt, men jag vill inte behöva tvätta resten i onödan.
  • Umm Elias
    Toppen9 skrev 2010-01-06 14:18:12 följande:
    Det är ju mest till för att skydda madrassen i spjälsängen och själva vagnen osv. Så självklart får man tvätta lakan som vanligt, men jag vill inte behöva tvätta resten i onödan.
    ja fast det behövdes ju inte heller då blöjorna byts och faktiskt är väldigt täta :D!
  • ia25

De behövs senare... när barnet ska sluta med blöja

• Umm Elias
    ia25 skrev 2010-01-06 14:32:23 följande:
    De behövs senare... när barnet ska sluta med blöja
    ja, jag har då aldrif fått användning för dem, tycker det var onödigt och dyrt för att ha ngt ligga i garderoben, hehe..
  • Smilla75

Vi har det i spjälis, rätt som det är kräks de och då är ju madrassen sabbad annars.

• Toppen9
    Smilla75 skrev 2010-01-06 17:46:31 följande:
    Vi har det i spjälis, rätt som det är kräks de och då är ju madrassen sabbad annars.
    Precis det är mest det jag tänker på
Svar på tråden Plastad frotté/lakan