Spöket på canterville, var???
Saknar en film jag gillade när jag va yngre... Spöket på canterville...
Vet nåt var man kan få tag i den? Verkar finnas flera versioner...men jag såg den i slutet av 80-talet....
Saknar en film jag gillade när jag va yngre... Spöket på canterville...
Vet nåt var man kan få tag i den? Verkar finnas flera versioner...men jag såg den i slutet av 80-talet....
Menar du Cantervilles hund, som ju är ett Sherlock Holmes-äventyr, eller är det något annat spöke du menar?
*rodnar blygt och ber om ursäkt* Det gick visst lite för fort för hjärncellerna idag. Men hittar du inte rätt version på Imdb?
Jag minns också den filmen, men den var inte tecknad som den Jezamine föreslår. Jag tyckte också att den var bra (i alla fall när jag var si sådär 9-10 år), men skulle tro att den nog är svår att få tag på.
Oscar Wilde skrev storyn. Tror Neve Campbell hade huvudrollen i en version av spöket på Canterville. Men när jag var liten fanns en äldre version, fantastiskt bra. Min favoritspökis all time.
Ofta kan man hitta DVD:er från England (de har också region 2) till fördelaktiga priser. Just denna ser ut att vara svår att få tag på, men den verkar finnas på Amazon.co.uk.
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000QUEK4Q/findhotelinth-21
Priset som står blir en aning högre vid utcheckning i och med Sveriges lite högre skatter, men det skiljer bara 6-7 procent.
Ok... Tack för att du försöker. Jag får hålla utkik o kanske annonsera efter den...? Vore kul att ha den...men helst m svensk text... Kanske nån som har den...nånstans... Vhs är inte det bästa men funkar ju