Ångest förvärras framåt kvällen!
Jag mår ofta helt ok under dagarna förutom att jag har ont i rygg, nacke och bröstkorg - förmodligen p g av min oro & ångest. Men oftast hålls tankarna bra i skick - särskilt om jag har fullt upp. Men framåt kvällen - särskilt om jag är ensam hemma - då komemr den krypande - ORON! Är så spänd när jag ska sova så kan inte somna. Ibland kommer panikångest attacker typ då jag nästan somnar! Antar att hjärnan streta imot då mu7sklerna faktiskt börjar slappna av. Är så på min vakt - tror att jag kan "skydda mig bättre" så - typ mot döden - jag vet - totalt irrationellt!
Jag är alltså väldigt medveten om att jag lider av ångest och oro. Jag är en sådan där som hoppar till av minsta lilla. Har inte alltid varit så'n utan tror att det utlöstes av en bilolycka då jag var i övre tonåren. Innan dess var jag en odödlig, orädd, levnadsglad, vild och äventyrlig tjej! Nu så är det en strid inom mig - för jag är ju fortfarande samma tjej igentligen - men hindras av oron & ångesten!
Vet ej var jag vill komma igentligen - men skulle vara intressant att höra hur det är för er andra och vad ni har för kommentarer! & kanske finns det ngn som har tips på hur jag ska kunna få även mitt omedvetna att lyssna på mitt förnuft?!