• lilla mej

SNABBT TIPS till lekar med en bebis..

Min lilla tjej ar sjuk och vi ar hemma hela dagarna. Vi brukar alltid ga ut varje dag och hitta pa nagot. Nu borjar det krypa bra i henne och jag marker att hon ar rastlos. Vad kan jag hitta pa, vi laser bocker, sjunger leker med leksaker, busar i sangen, kollar pa tv telletubbies... men det ar sa mycket svarare att hitta pa saker till bebisar an storre barn. Nagra tips? hon ar snart 7 man och valdigt aktiv.

• Svar på tråden SNABBT TIPS till lekar med en bebis..
  • Millakilla

Eftersom hon är sjuk så räcker det nog med att bara finnas där. Så kryp upp i soffan och mys, lägg pussel och fortsätt att titta i böcker. Jag tror hon är hur nöjd som helst bara med att få vara med dig. Det kanske är mer du som tycker det är tråkigt ;)

• saran

Är hon jättesjuk, typ hög feber kräksjuka? Annars skadar det nog inte att ändå gå ut en liten stund, du märker nog vad hon orkar med.

• lilla mej

hej, hon har en ordentlig forkylning men ingen feber hostar o snorar hela tiden.

jag onskar hon ville sitta i soffan men da blir hon tossig....hon verkligen alskar att leka och jag leker garna med henne. kan sakert vara sa att det ar jag som tycker det ar trakigt att leka samma hela tiden, tar garna emot tips. vi har varit ute korta svangar, men vill inte forvarra hostan med formycket kall luft.
  • MikuAndSaraLi

Jag brukar lägga mej ner, vika upp benen och sätta min dotter på magen - och så sjunger jag "Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt - i en bil." osv och så rör jag hennes armar med melodin - hon tycker det är jätteroligt.
    Och så finns det ju dendär "Baka baka, liten kaka - rulla rulla, liten bulla" osv.

• Psyke

Vår dotter vill aldrig ligga även om hon är jättesjuk. Vi brukar mysa i "koja" under tex ett bord, leka titut med gardiner, lyssna på musik (om du orkar kan du ta upp flickan och dansa med henne), kasta boll tillsammans eller så kan du blåsa upp en ballong, släppa den och låta den flyga runt.

• lilla mej

ja sjunga och dansa gor vi mycket. och vanliga lekar som tittut osv...

ballonger var en bra ide och blasa bubblor kom jag pa med.... det har vi hemma sa det far det bli en stund.
Svar på tråden SNABBT TIPS till lekar med en bebis..