• thesecret

Nalle Puh och gänget = Kön?

Hej!

Jag och min man började diskutera här en dag om namn och så började vi fundera på Nalle Puh och gänget vilka kön dessa karaktärer har:

Nalle Puh = Kille
    Nasse = Tjej (men är det en kille?)
    Tiger = Kille
    Ru = Kille
    Rus mamma = Tjej
    Ior = Kille
    Uggla = Kille
    Kanin = Olika åsiker om detta: jag tycker de är tjej, min man tycker de är en kille

Är ni av samma åsikt som vi här ovan?

Diskussionen fortsatte sen till massa olika andra barnserier, som Kalle Anka där är det ju bara Minni och Kaija som är tjejer.

Finns det något barnserie där det är faktiskt finns fler kvinnliga huvudroller än manliga?

Önska och tro på din önskan, så ska du se att den blir sann!
  • Svar på tråden Nalle Puh och gänget = Kön?
  • mika2007

Alla utom Rus mamma är killar! Tycker jag :)

• parvati

Varför skulle Nasse vara tjej, för att han är ängslig? Alla är killar förutom mamma Kängru.

• parvati

Det susar i säven är också alla män men i en annan banboksfavorit Det blåser på månen är 2 starka tjejer huvudpersoner.

• Heavenly Divine
    parvati skrev 2010-01-06 15:50:27 följande:
    Varför skulle Nasse vara tjej, för att han är ängslig? Alla är killar förutom mamma Kängru.
    Kanske för att han e rosa?!!! *haha*
  • parvati
    Heavenly Divine skrev 2010-01-06 15:52:04 följande:
    Kanske för att han e rosa?!!! *haha*
    Det måste vara så eller också är han gay.
  • Heavenly Divine
    parvati skrev 2010-01-06 15:55:47 följande:
    Det måste vara så eller också är han gay.
    Jaa det kan ju också vara en möjlighet kanske :P
  • thesecret

Enl. min åsikt för att Nasse är rosa, liten och sååå omanlig {#lang_emotions_wink} men som min man svarade: Brukar inte grisar vara rosa.. Min man håller fullt med andra: Nasse är en kille..

Så nu vet vi att alla förutom Rus mamma är killar {#lang_emotions_frown}

Önska och tro på din önskan, så ska du se att den blir sann!
  • Emiliijah

Faktiskt så är NALLE PUH en tjej! Så det stämmer med två starka kvinnliga huvudkaraktärer, Känguru & Puh är kvinnliga ??

• Emiliijah

Det ska inte vara två frågetecken. Jag la till en emoji men förstod inte att de inte gick att havde, förns efteråt!

Svar på tråden Nalle Puh och gänget = Kön?