• Zessan84

Sunshine Kids sätesskydd. Eller kan ni topsa om något annat bra?

Behöver ett sätesskydd som man kan ha vid bakåtvänd bilbarnstol. I baksätet!
     Nu har vi ett från Akta Graco o det är helt värdelöst.. Kanar omkring o sitter inte alls på plats trots gummiband.

Hittade ett på pappaprylar.se som ser ut dom det kommer sitta bra. Erfarenheter?

Vad har ni? Lägg gärna in bild så man kan se hur det sitter..

• Svar på tråden Sunshine Kids sätesskydd. Eller kan ni topsa om något annat bra?
  • southernbelle

Jag har både en britax marathon och en sunshine. Jag är mycket mer nöjd med Sunshine för den är lättare att flytta mellan bilar, resa med och mitt barn som är ganska lång får plats med benen mycket bättre. Den är mycket mer nätt känns det som! Vi reser en del och den passar bra i flygstolarna med.

• Zessan84
    southernbelle skrev 2010-01-06 16:02:55 följande:
    Jag har både en britax marathon och en sunshine. Jag är mycket mer nöjd med Sunshine för den är lättare att flytta mellan bilar, resa med och mitt barn som är ganska lång får plats med benen mycket bättre. Den är mycket mer nätt känns det som! Vi reser en del och den passar bra i flygstolarna med.
    Menar du bilstol nu? Eller flyttar du sätesskyddet?
  • southernbelle

Hmm vad är ett säteskydd??? Bor inte i Sverige så nu sviker svenskan mig
    Jag pratar bilstol...sorry...

• Zessan84

Aha.. =) Sätesskydd är ett slags skydd för sätet i bilen. Så att smuts o sånt från barnens skor hamnar på det istället för i bilens säten. Och just det från Sunshine förhindrade tryckskador som kan bli oxå..

• southernbelle
    Zessan84 skrev 2010-01-07 10:03:15 följande:
    Aha.. =) Sätesskydd är ett slags skydd för sätet i bilen. Så att smuts o sånt från barnens skor hamnar på det istället för i bilens säten. Och just det från Sunshine förhindrade tryckskador som kan bli oxå..
    aha då har jag lärt mig nåt nytt
  • MammanZ

Om du menar det som man sätter mot "ryggen" på baksätet, så har jag ett från brio, sitter jättebra på plats, var ganska billigt, runt 100-200:- tror jag. Det är inte vadderat under stolen. Men som mannen i butiken tipsade om, ett sittunderlag kan man köpa för 20:- på clas ohlsson =)

Svar på tråden Sunshine Kids sätesskydd. Eller kan ni topsa om något annat bra?