Torr i halsen och konstant törstig?
Nån mer som är konstant torr i halsen och törtsig eller är det dags att kolla efter diabetes? Är i v14.
Kissar gör jag ju oftare än innan, men inte såå ofta och det gör man ju när man är gravid.
Nån mer som är konstant torr i halsen och törtsig eller är det dags att kolla efter diabetes? Är i v14.
Kissar gör jag ju oftare än innan, men inte såå ofta och det gör man ju när man är gravid.
Skulle nog kolla blodsockret.
Jag är också väldigt törstig och torr i munnen/halsen, var även det då jag väntade min dotter. Det är tydligen vanligt och behöver inte vara diabetes eller dylikt men hör med din bm. Tänk på att vara rädd om dina tänder, de tar mycket skada om man är torr i munnen. Använd flourskölj eller dylikt, finns även en spray på apoteket som stimulerar saliven. Lycka till!
Jag skulle nog också kolla blodsockret, bara för att vara safe liksom :)
På nätterna är jag extremt torr i munnen och törstig... Har åtgärdat det med att ha fönstret öppet hela nätterna så att luftfuktigheten blir högre och när jag har det så slipper jag vakna på nätterna av det.
Tack allihop!
Ska nog be att få en tidig glukosbelastning iom att jag redan har en autoimmun sjukdom.