• Anonym (nyfiken&desperat)

nån som jobbar på mack?? (ex statoil)

Hej!

Jag är ganska desperat efter att få tag i pengar, så jag har nu sökt ett jobb på en statoilmack - utöver mitt 50 % jobb som jag har annars.

Det jag nu undrar lite över är hur mycket man tjänar, ca, då man jobbar?

Visst, jag förstår också att det kan skilja en del från person till person, men vill ändå veta vad andra tjänar. Så snälla, hjälp mig :)

Jag är snart 25 år och tjänsten gäller helger, kvällar och nätter.

Så himla tacksam för svar!

• Svar på tråden nån som jobbar på mack?? (ex statoil)

ingen?

• Anonym

Jobbar på Statoil själv så jag kan nog svara lite på vad du undrar =)

Mitt shema är på ca 75 % och jag jobbar varannan helg och ca en kväll i veckan. Vår mack har öppet till 24. Dessutom jobbar jag öpning med ca en gång i veckan och får ob tillägg även då några timmar. Resterande pass är "dagpass".

Jag får ut runt 13-14000 efter skatt och det tycker jag är fruktansvärt bra med tanke på att det inte ens är en heltidtjänst. Ska du jobba varannan helg så kan du nog räkna med att du kan få ut runt 4-5000 bara på helgerna.

Frågor? =)

Men åh vad gullig du är som hjälper till att reda ut mina frågor :)

Denna macken har öppet dygnet runt.

Får jag jobbet kommer jag jobba varannan helg (alltså 2 helger i mån) nån kväll och även nån natt. Ca 16 % .

Åh, är det SÅ bra betalt så hoppas jag verkligen jag får det!! :D 

Trivs du med jobbet annars? Du får hemskt gärna berätta lite om hur ett arbetspass kan se ut, om du vill?

Måste man kunna mycket om "bilar"? Inte min starka sida nämligen... ;)

• Anonym

Så lite så =)

Så länge man har trevliga arbetskamrater och en duktig chef så borde man trivas på en mack tror jag men det beror nog på hur serviceminded man är.

Jag älskar själva arbetsuppgifterna som kan bestå av allt från att fylla upp varor i butiken till att hjälpa kunderna att tanka. En vanlig dag kan väl se ut lite olika men hos oss är det väl såhär:

Vi är själva när vi öppnar och kommer en halvtimme innan öppning. Då packar vi upp tidningar, rengör kaffemaskiner och diskar sånt som blivit över från dagen innan, bakar bullar och tänder upp förbereder för öppning. När man väl öppnat så är det mycket kassa-arbete men man får även förbereda lite inför dagen som att fylla upp tobak och snabbmat och varor i butiken osv. Vi gör även beställningar både från Arla och från Ica och de dagarna vi har leverans ska dessa hinna packas upp och fyllas på i butiken. Vi har släputhyrning och videouthyrning men det lär man sig snabbt. Arbetuppgifterna är många som sagt och väldigt varierande så uttråkad blir man nog aldrig =) Det blir mycket städning under hela dagen, damma, moppa golv, putsa fönster och hålla toa rent och diska osv. Stängingen är inte heller ett problem. Är mest städnging och i ordningplockande inför nästa dag så att säga =)

Det blir en del tankningar som äldre damer ska ha hjälp med, en och annan ska ha hjälp att kolla oljan och eventuellt kolla lufttryck i bilen men mer tekniskt och bil-orienterat än så blir det inte. Vissa vill ha en glödlampa bytt men det är sånt man lär sig efter hand och får utbildning i. Ingen förväntar sig att du ska kunna allt och man kommer långt bara man visar lite intresse och vill lära sig. Har jobbat i två år nu på samma ställe och jag älskar kunderna! Nu känner man stammisaran på ett bra sätt och vet att de uppskattar servicen och jag känner mig väldigt hemma på macken. Jag är en utpräglad sevricemänniska som älskar att var trevlig och hjälpsam så jag trivs utmärkt med mina arbetsuppgifter. 

Min man jobbade med på en mack för några år sen och han jobbade bara varannan vecka och då inklusive helg. Han var nog runt din ålder när han jobbade där och hade bara ngt år erfarenhet och nu när jag räknar efter så låg hans anställning nog på ca 25%. han fickut rut 4500-5000 per månad så ni bör hamna på samma lön. Möjligtvis hamnar du lite över med tanke på att du har nattarbete och obtilägget är bättre då ;)

Något mer du undrar?

• Anonym

Jag räknade nog lite fel på mitt första inlägg med lönen.

Sen såg jag att du skrev att du skulle ha 14% tjänst och jag läste 25% av någon anledning så du kanske inte får ut lika mycket som min man fick. Å andra sidan kan du ju komma nära hans dåvarande lön med tanke på att du ska jobba nätter med.

Svar på tråden nån som jobbar på mack?? (ex statoil)