För Skoda Service / V.A.G verkstad är det inte så stor katastrof för om bilen tidigare är servad på _auktoriserad_ verkstad då ser de i sina datorer när den servades sist, och vad som då gjordes.
Olika modeller servas dels genom "grundservice" eller dels genom "long life service".
Det kan variera mellan modeller och jag vet inte hur det är med just din bil/modell.
Grundservice är rimligen ca vart 1500'e mil medans en long life kan vara vart 3000'e mil (har dock själv aldrig i mitt liv servat med så långa intervall trots att mina bilar varit under long-lifeprogram)
Sen om det är dags för större service för din del, som inträffar vid vissa fasta miltal, det vet vi ju dock inte nu eftersom 1) du nämner inte hur långt bilen gått nu och 2) vi vet inte vad som gjordes förra servicen eftersom kvittona/boken är borta.
Men som sagt, skulle det vara dags för stor service, det kan miltalet avslöja i kombination med att din verkstad kollar när förra servicen gjordes och vad som gjordes, i sina register.
Som du märker så tappar man lätt lite koll när man inte har serviceboken och kvittona. Det är saker som i min värld helt enkelt inte får slarvas bort.
En annan allvarlig sak är om du får för dig att sälja bilen (vilket du förr eller senare kommer att göra), då vågar jag inte ens sia om hur många goa tusenlappar som köparen kommer att pruta för att servicen inte finns dokumenterad.
Jag skulle personligen inte ens överväga att åka och titta på en bil om det avslöjas redan över telefon att servicedokumentationen är borta.
Jag skulle leta lite till om jag var du.
/Puppa