Svullna fingrar, knän och fötter HJÄLP!
Ska det vara så här???? Jag fick barn för 8 månader sedan och för ca 2 mån sen började jag få ont i händerna, kunde/kan inte knyta händerna på morgon. Fingrarna är stela och känns svullna. Det hela blev bara värre (jag ammade då fram tills för ca 2 veckor sedan). Jag började få "svullna" knän, kommer inte ner på knä eller kan inte sitta med benen under mig. Värker i knäna om natten, likaså i händerna som domnar på natten. Fötterna är onda att gå på på morgonen, känns stelt i vader och hälsenor. Har sovit dåligt ända sedan killen föddes alltså sömnbrist i 8 mån!!! Är astrött jämt! Har nu vart hos husläkare, som tagit massa prover bla för sköldkörtel, B12, och reumatsikt = alla prover bra!??? Nu värre i händer. Har vart hos neurolog som konstaterat karpaltunnel i båda händerna, överväger väl operation. Händerna har jag väl fått svar på men resten. Vad är detta??? Nån som känner igen sig? Går hos en kinesisk läkare/akupunktör som säger att jag har brist på energi vilket ger ledvärk. Men jag vet inte vad jag ska tro. Har lusläst allt som finns på nätet och tror väl att jag har alla allvarliga sjukdommar som finns. Tycker också att på morgonen att jag ser konstigt, som om ögonen inte riktigt vill fokusera. Börjar tycka att detta är ganska jobbigt nu och alla i min omgivning också (efterson jag pratar om det hela tiden). Har en 8 mån och en 5 åring att ta hand om (plus mannen min). Snälla nån som känner igen sig?
//Orolig