Nattmössa?
Jag har en fråga om min dotters hår. Hon är snart fem och har ganska normalt hår för åldern tror jag, ganska fint (fina hårstrån) och normalt mycket, strax nedanför axlarna. Hon får enorma tovor på baksidan av huvudet, men bara där (nästan iaf). Vi använder balsam och ibland tom inpackning, klipper det regelbundet och sköter det på alla möjliga sätt. Ändå dessa tovor. Har fått för mig att det är för att hon ligger o gnuggar det på natten, eftersom det kan vara nykammat på kvällen och på morgonen ser det ut som att hon har tuggummi i det. När det är inflätat på natten är det inga tovor på morgonen, men jag kan inte sitta o göra inbakade flätor varje kväll, det pallar varken hon eller jag.
Så, min fråga: Finns det någon som använder nattmössa eller liknande på sitt barn? Isf, vad rekommenderar ni, finns de att köpa eller avänder man en sjal? Eller finns det någon som har ngt annat bra tips på hur man kan slippa dessa stora tovor?
Min dotter går genom eld och vatten för att få ha långt hår, så att klippa av det är tyvärr inte ett alternativ...