• Halta Lotta

äckliga vita larver, vad är det????

Hoppas att någon som vet mer än jag om småkryp kan hjälpa mig.

Igår kväll när jag var i badrummet trillade något på min axel två gånger. Jag reagerade inte mycket över det. Lite senare fick jag syn på två 1cm långa larver som kröp omkring på min badrumsmatta.... YACK, YACK, YACK. Och inte nog med det. Plötsligt försvinner bara den ena som i värsta skräckfilmen ner i mattan. Ja, då fick man ju börja forska i var de kom ifrån och i badrumslampan ser vi ett 30 tal larver kravla runt. Vad sjutton alltså. Då skruvade vi ner lampan och häller kokande vatten på.

Jaha tänkte man då var det löst. Lite senare på natten när jag gåp på badrummet fick jag se 3-4 stycken till på golvet och samtidigt trillade en till ner från lampan igen.

Ja så såg vi att det var 1 hål därifrån sladden går igenom taket. Så då har vi tejpat igen det och ändå såg jag flera i morse. Jag tror att dessa kan ha kommit från de som trillade ner tidigare, hoppas jag ialla fall.

Ar det någon som vet vad sjutton det är för något???????????

Please help me

• Svar på tråden äckliga vita larver, vad är det????
  • Elia

Huuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!! Låter vidrigt! Hoppas att ni får bukt med detta!!!

• Jessica24

Usch, vad obehagligt!
    Jag hade ringt till Anticimex och hört efter.
    Tror att det kan vara svårt att få bort själv.

Hoppas det löser sig!
    /Jessica24

• Halta Lotta

Ja jag vet det är hur läskigt som helst.

Min teori är att det kan vara spindlar eller pappa långben i utvecklingstadiet. Ja att mamma spindel eller så har lagt ägg i min badrumslampa och att det nu har blivit kläckningsdags.

Jag sprutade även rengöringsmedel som innehåller vad heter det bleach, blir det blekmedel, och det fungerade inte alls. Så vad det än är så är det tåliga j-vlar.

• ebben

bor ni i lägenhet så ring värden o anticimex!! Spara ett par i en burk så de vet vad det är. Bor ni i hus så ring anticimex ändå!!!!!!

• Halta Lotta

Gyro

Jaaaaaaaaaaaa, precis så!!!!!!!!!!! Vad sjutton är det?

*ryser*

• gyro

spyflugelarver
    men troligen är det vanliga fluglarver....
    för spyflugelarver lever bara på döda djur och människor..

tycker oxå du ska ringa anticimex

• Skusan

Fluglarver på död kråka stod det i hhtp'n... Likmaskar eller??...

• Skusan

I http'n tom.. eller webadressen...

Svar på tråden äckliga vita larver, vad är det????