• AntonåMajasmamma

Kräkningar i samband med förkylning!

A 3 år har aldrig kräkts. Men för 6 v kräktes han en gång på natten, var lite dålig i magen dagen efter men ville äta och så. Ingen annan i familjen fick nått...
    Ett par dagar senare konstateras halsfluss...

För snart en vecka sen fick han ont i magen på kvällen, kräktes 2 ggr på en timme. Sen var det över, sov hela natten och ville äta igen på morgonen. Ännu ingen av oss andra som blivit sjuk förutom att vi blivit dunder förkylda, även A har blivivt snorig nu.

Nu till min fråga...kan man kräkas innan man blir sjuk i typ förkylning? Eller har vi andra bara haft otrolig tur som klarat oss från magsjuka om det är det han haft...
    Eller är det nått annat som spökar i hans lilla kropp.
    Varför kräks ditt barn om det INTE är magsjuka...

• Svar på tråden Kräkningar i samband med förkylning!
  • Mama Africa

Det har hänt att båda mina har kräkts i samband med feber och/eller förkylning.

• Blå Flygare
    Ante4ever skrev 2010-01-06 22:03:14 följande:
    Ok, jag har tänkt på om han kan vara överkänslig mot nått. Så kommer det igen inom en snart framtid kanske vi ska kolla upp det... Kräkning i samband med förkylning...kommer det innan det bryter ut eller under tiden?
    På min tjej kommer det när febern går upp eller när hon hostar mycket. Ibland startar en förkylning med kräks. Men så har hon ju varit en kräkis från start, jag skulle bli misstänksam om det kom bara så där efter 3 år. Jag börjar ju undra nu på min tjej 3½ varför det ffa är så, tycker hon är för stor för detta eviga {#lang_emotions_throwup}  Ligger nu i sängen o hostar. Bytt allt en gång, och hon la sig för nån timme sen. Undrar hur många ggr till det blir denna natt *suck*
  • AntonåMajasmamma

Usch jag lider med dig Blå Myran...jag har kräkfobi så för mig skulle detta var riktigt jobbigt...

Earlybird-har dom alltid gjort det? min A har ju aldrig gjort det innan...hoppas att det inte är nått han ska börja med!! Samma fråga till dig, kommer det innan eller under förlylning?

• earlybird
    Ante4ever skrev 2010-01-06 22:35:35 följande:
    Usch jag lider med dig Blå Myran...jag har kräkfobi så för mig skulle detta var riktigt jobbigt...Earlybird-har dom alltid gjort det? min A har ju aldrig gjort det innan...hoppas att det inte är nått han ska börja med!! Samma fråga till dig, kommer det innan eller under förlylning?<(d)iv id="forummessagefooter">www.mittlantliv.blogspot.com<(/)div>
    Ja, alltid. Inte innan utan under själva förkylningen. Det är lite jobbigt, men vi brukar ha vällingförbud under denna period eftersom det är så "lättspytt" (sorry).
  • krut34

Vår äldste kräktes i stort sett alltid vid förkylning när han var yngre. Vi gjorde tillslut ett besök hos läkare eftersom vi började misstänka någon form av allergi.

Vid hög feber är det inte helt ovanligt att barn kräks fick vi höra. Och det stämde. Sedan kan många förkylningsvirus gå ned i magen och skapa illamående sa läkaren. En frisk stark vuxen klarar sig ofta undan det, men känsliga barnmagar drabbas ofta.

Det kan komma med ett par dagars mellanrum ibland, så vi fick rådet att ha barnet hemma en extra dag efter att febern gått ned och det gått 73 timmar sedan senaste kräkningen. Ofta kom en släng till. Tyvärr.

Det var jättejobbigt, men har blivit bättre efter att han fyllde tre. Kanske har er son kommit in i en period med försvagat immunförsvar och drabbats av samma onda cirkel som den vår son hamnade i?

• 42an

Min dotter kräks alltid när hon får hög feber.

• Mölndalstjej 83

Japp min lille 2.5 åring är förkyld nu och när febern går upp mot 40 grader så kräks han lite grann. Stackaren

Svar på tråden Kräkningar i samband med förkylning!