• Tbulle

Amningskupor - vilka rekommenderar ni?

Köpte Natusans men de var ju värdelösa. Fastnar på bröstvårtorna och läcker igenom. Fick med provpar i både Babylands gratislåda och Babybagen på BB och de var mkt bättre, men jag minns inte vilka märken de var.
    Vilka tipsar ni om?
    Sen när det blir kallare skulle man kanske ha några i typ ull som värmer. Tips på det?..

• Svar på tråden Amningskupor - vilka rekommenderar ni?
  • Julia76

thermobaby tyckte jag bäst om. Syns inte utanpå tröjan som natusans gjorde. Alla ligger inplastade en och en...

• Crazy Baby

Håller helt med Julia76 Thermobaby är absolut bäst! Natusan är visserligen billiga, men Thermobaby mycket skönare och smidigare!

• Smultronet12

Var kan man köpa Thermobaby? Går de att köpa i vilken affär som helst?

• Julia76

Jag köpte alltid på babyproffsen. Har för mig att ett paket kostade 60-70 kr

• Tineling

Jag köpte mina i tyg som man kan tvätta och använda om igen de finns att köpa på www.minimundus.se de är bra!

• Alvi

LANAs, av ull... Tuttarna fastnar ytterst sällan när det är sårigt, och om de gör det, så fastnar de bara i "luddet" och är alltså ingen mardröm att ta bort.
    Finns på Amningshjälpen.

• Legally Blonde

Jag tyckte ocksa att Natusan var helt kass nar jag testade dem de forsta amningsdagarna. Fast da hade det inte borjat lacka fran brosten annu, sa jag tyckte ocksa att dom fastnade pa brostvartan eftersom den alltid var "torr".

Sen provade jag Thermobaby som man fick i nat reklampaket pa bb och tyckte dom var super. Gick och kopte ett paket men tyckte inte alls dom var lika bra langre, nar ungefar halva paketet hade gatt at - dom lacker namligen lika mycket som natusan nar amningen val har kommit igang! Dessutom tyckte jag dom blev valdigt plastiga och fuktiga om det hade lackt mycket.

Nu har jag bara Natusan - dom hudfargade. Tyckte dom sag skitfula ut forst, men dom syns nastan inte alls tack vare fargen.

Men det dar ar nog en personlig smakfraga. Man far prova sig fram tills man ar nojd! Ska bli skont den dagen man sliper ha de overhuvudtaget...

• Paulamaula

vad kostar thermobabys??? hur många finns det i? jag har provat apotekets och jag bara läcker igenom allt....

• In the summertime

Jag tyckte Medelas men det var ju dyrare. Natusan var ju helt sämst. De fastnade i brösten och var stora och klumpiga.

• Cia o krabaten

Håller med övriga. Thermobaby är de enda som jag gillat.
    Apoteket och natusan blir blöta på en gång.
    Kostar lite mer men det är det värt.

Har för mig 120:-/60st.
    Köpte på Babyland/babyproffsen.

Det är samma som kommer i deras babybox TS.

• cissilisa

Fick tips av en kompis - jag har använt ICAs trosskydd, klippt dom mittitu och använt som inlägg. Hur bra som helst!
    Bästa av allt är att de inte syns överhuvudtaget eller fastnar i såriga bröstvårtor.

• Melissa06

Jag använde Avent amningsinlägg som jag tyckte va bra. Lite för dyrt kanske.

• Pimkies

Thermobaby var helt suveräna tyckte jag!
    Dom kostar dubbelt så mycket som Natusan, men man behöver å andra sidan inte byta dom liga ofta! så de blir nog samma pris ändå!
    Tror dom bara finns på babybutiker, typ babyproffsen!

• Signatur

Jag rekommenderar också sådana i tyg.

• tiamant

Här är en till som tycker att thermobaby är bäst! Finns att köpa på babyland. Natusan funkar att använda när man inte läcker så mycket längre, så dom använder jag nu för dom är ju lite billigare.

Svar på tråden Amningskupor - vilka rekommenderar ni?