• grodans

Hjälp med personlig brev. Söka jobb som säljare

Jag behöver hjälp/tips på personligt brev som butikssäljare.
    Jag har absolut ingen erfarenhet av det men skulle tycka det var roligt att jobba i en leksaksaffär.

Nu söker de butikssäljare här i min stad och jag vill inte missa chansen fast jag tror att jag inte får det men man måste ju försöka.
    Eftersom jag inte har erfarenhet av jobbet så vill jag gärna ha tips och hjälp med hur jag ska skriva/formulera mig.

Finns det nån vänlig själ där ute som kan hjälpa mig??

• Svar på tråden Hjälp med personlig brev. Söka jobb som säljare
  • Anatha

Du ska ju skriva varför du vill ha jobbet och varför de ska välja just dig. Du vill tex jobba med butikssälj för att du tycker om att träffa männsikor och att du är intresserad av produkterna.

Tex: Det jag framförallt tycker är utmanande och roligt med försäljning är att jag får kontakt med så mycket varierande människor. Det är också en av mina styrkor att jag snabbt kan bygga relationer och skapa förtroende till olika människor.

• grodans
    Anatha skrev 2010-01-06 23:15:00 följande:
    Du ska ju skriva varför du vill ha jobbet och varför de ska välja just dig. Du vill tex jobba med butikssälj för att du tycker om att träffa männsikor och att du är intresserad av produkterna. Tex: Det jag framförallt tycker är utmanande och roligt med försäljning är att jag får kontakt med så mycket varierande människor. Det är också en av mina styrkor att jag snabbt kan bygga relationer och skapa förtroende till olika människor.
    Tack för din hjälp! Uppskattas Vill verkligen ha detta jobb, varför vet jag inte utan tycker bara det ser allmänt kul ut att jobba i en leksaksaffär
    Jag har bara jobbat inom vården.
    Hur ska man formulera sig att man vill hoppa på en ny "karriär" istället för vården??
  • jman
    Hej!

Jag behöver hjälp  på hur man kan skriva ett personligt brev som säljare.

Jag har absolut ingen erfarenhet av det men skulle tycka det var roligt att jobba i en Säljare

Mvh

jman
  • babypower
    grodans skrev 2010-01-06 23:18:13 följande:
    Tack för din hjälp! Uppskattas Vill verkligen ha detta jobb, varför vet jag inte utan tycker bara det ser allmänt kul ut att jobba i en leksaksaffär
    Jag har bara jobbat inom vården.
    Hur ska man formulera sig att man vill hoppa på en ny "karriär" istället för vården??
    Tycker du kan skriva exempelvis: "Tidigare har jag arbetat mycket inom vården bland annat som/inom... där har jag utvecklat min serviceförmåga på ett bra sätt, och är van vid att bemöta olika sorters människor. Detta hoppas jag kunna ta med mig när jag nu söker jobbet som butikssäljare hos er. Att jobba som säljare har alltid lockat mig och jag trivs med kundkontakt, nu är det dags för mig att byta bana!"

Bland annat :) 
  • Anahit

Hej!Jag vill skriva personlig brev till Din sko motala

Det är svort att skriva säjv.

Svar på tråden Hjälp med personlig brev. Söka jobb som säljare