• Chipsmonstret05

Färskt blod i slempropp, och även en "blodlever". Bör man ringa förlossningen?

Hej!

Jag har tappat delar av min slempropp idag, först var den rödbrun. Sen kom en "blodlever" och efter det så har det varit ljusrosa flytningar. Är det normalt? Eller bör man ringa förlossningen? Det är inga mängder alls, utan bara små små delar som lossnar hela tiden. Men jag blir ju orolig över blod "klumpen" och det färska blodet...

Nån som kan ge mej något råd?
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Färskt blod i slempropp, och även en "blodlever". Bör man ringa förlossningen?
  • Gladhannapanna

Ring! Bättre att ringa en gång för mycket än en för lite! Har själv inte varit gravid så jag ahr ingen aning om det du beskriver är oroväckande eller inte, men tycker att du helt klart ska ringa och kolla!

• Oggy

Ring förlossningen.
    Slemmisen kan ju vara blodblandad men lika bra och prata med dem!!
    Snart kommer nog bebisen!

• Mumin Mamman

Jag skulle ringa förlossningen å fråga om det...

Det e nog mitt tips...

Kan inte svara på hur den skall vara..då jag inte tänkte på att kolla min då den släppte..(var mitt i förvärkar då å fick gå på toa å göra nr 2 hela tiden..)

Hoppas det går bra för dig...kram

• Lisa76

Enl min BM som jobbar på förlossningen på Sös, så behöver man inte ringa när slemproppen går. Men man måste ringa när vattnet går, det är viktigt! Men ring och prata med dem, om du känner dig orolig. Kram och lycka till! / Lisa

• Mårbackapelargonen

RING NU om det kommer blodkoagel! Du måste in och kolla dig då.
    Lycka till

• Chipsmonstret05

Ok! Jag försöker få tag på dem nu. Men det är bara upptaget... Men kommer väll fram snart.

Tack för svaren!!!

Hoppas det inte är nån fara bara... Usch! Jag blev lite orolig!

• Dunken

Ta det lugnt....Snart får du veta hur du ska göra.Lycka till!!!=)

• Lisa76

Det kommer säkert att gå bra! Kram och lycka till!

• Lisa76

Skriv gärna en kråka och berätta hur det går, och vad förlossningen säger när du har pratat med dem.. *sitter här och håller tummarna*

• mian75

Låter helt normalt för slemmisen. Min såg också ut enligt din beskrivning. Jag ringde dock och kollade med förlossningen och det tycker jag gott att du också kan göra för säkerhets skull.

Tänk på att det kan ta tid innan själva förlossningen drar igång även om slemproppen har gått. Trots att slemproppen gick och jag hade molvärk i nästan tre dagar så har det inte hänt mer för mig. Det var tre veckor sedan nu ;-(. I morgon har jag gått 42+0 och ska in för bedömning.

• Chipsmonstret05

Hej igen!

Jag behövde inte komma in på kontroll. Hon sa att de kunde vara så. Sen sa hon att det kunde bli bebis snart, men även ta ett tag.

Jag hoppas det blir snart! För jag har haft som "magknip" liknande smärta till och från under dagen. Och det gör ont i ryggen! Så jag hoppas att de är på G. Hoppas det är "riktiga" värkar som gör någon nytta. Jag får svårt att gå när de väl kommer.

Har inte känt av någonting tidigare alls. Så jag vet ju inte om det stämmer.
    Men jag vaknade några gånger under natten och svettades som en tok när det gjorde så där ont i ryggen.

Men det konstigaste är att de känns mest i ryggen, men det kan bero på att jag har skadat den tidigare kanske. Eller kan det kännas mer i ryggen å mindre i nedre delen av magen men ändå vara effektivt? För är detta förverkar så tänker inte jag åka bil med riktiga värkar!! Det gick ju typ inte å andas i bilen när de kom ju. Men jag är så rädd för att detta inte ska vara någonting alls mot den smärtan som kommer senare... Men struntsamma om jag tycker att min rygg håller på att gå av så får de väll ge mej något att lindra smärtan med även om jag inte är i ett aktivt värkarbete.

Hoppas på att få sova inatt bara, de kan få starta ordentligt imorgon under dagen nån gång!

Men hoppas att det är på G Bf +5 idag!

• Lisa76

Min BM sa att värkarna börjar antingen i ryggen eller i magen. Så det kan nog vara på G. Spännande!!! Kram och lycka till!

Svar på tråden Färskt blod i slempropp, och även en "blodlever". Bör man ringa förlossningen?