• myran82

    Arbetsbyxor för gravida. Finns det?

    Jag har växt ur mina arbetsbyxor, har en hårsnodd i magen men det funkar max någon vecka till Har en glipa på flera cm i magen och de sitter fruktansvärt obekvämt.

    Jobbar i träverkstad och behöver byxor med en del fickor, använder mig av sjutmått & måttband många gånger om dagen och med jeans blir det svårt att få plats med saker & ting.

    Har ni några tips på hur jag ska gå till väga?

    Att sy om mina nuvarande byxor är för komplicerat för mig.

  • Svar på tråden Arbetsbyxor för gravida. Finns det?
  • Trollmor 86

    När jag väntade min dotter behövde jag arbetsbyxor för gravida.. men i den yrkesbutik med arbetskläder vi fick våra kläder ifrån fanns det inget alls för gravida. Dåligt tycker jag. Men jag fick ta ett par förstora hängselbyxor och det funkade fint. När magen blev större fick jag bara knäppa upp knapparna på sidan.


  • hemlig02

    Snickarbyxor med hängslen?

    Annars så finns det väl verktygsbälten som du kan använda att ha verktyg och sånt i, då kan du ju ha vilka byxor som helst.

  • grynet80

    Jag körde mina vanliga med gummisnodd och hängslen och så hade jag en tub (sån där från PoP under. Mycket sexigt

  • myran82
    grynet80 skrev 2010-01-07 08:59:41 följande:
    Jag körde mina vanliga med gummisnodd och hängslen och så hade jag en tub (sån där från PoP under. Mycket sexigt <(i)mg src="/Chatt/ikoner/smile5.gif" width="15" height="15">
    Jag har snodd i midjan nu, men den räcker knappt till. Trots snodden så sitter byxorna hårt och obekvämt över magen och om jag låter bli att knäppa så ramlar byxorna av istället hehe.

    Ska kolla det där med vertygsbälte för då kan jag kanske ha vanliga jeans.

    Hängslebyxor kanske är nåt med, hur är det med fickor osv på den?
  • grynet80

    Jag köpte hängslen till mina, (har fristadsbyxor). Vet inte vad du har för snodd men jag körde med resårband och det är rätt flexibelt så det var inte obehagligt. (men jag fick inga stilpoäng ).


     


    Lycka till iaf!

  • WaitingInVain

    Kolla utbudet hos t ex HM om de har vanliga gravidbyxor med benfickor på. Kanske inte så mkt skydd eftersom de är tunnare, men det är ju en begränsad period du skall ha dem. Kanske kan du komplettera med ett skyddande förkläde eller liknande? Hängselbyxor är väl annars klassikern.

  • myran82
    Piga skrev 2010-01-10 20:02:34 följande:
    Inte så många fickor kanske, men det är arbetsbyxor iaf. Hade gärna köpt dem själv, men jag är lite för "vadderad" för de storlekarna.www.billigaarbetsklader.se/mammabyxa-p-1452.a...
    Tack =)

    Ganska små storlekar? Jag har rätt stort redan nu, vet inte vad jag har för damstorlek eftersom jag kör med herrmodellen för de sitter mycket bättre.

    Jag har storlek 46 på vanliga byxor.
  • xBellax
    myran82 skrev 2010-01-10 21:09:56 följande:
    Tack =) Ganska små storlekar? Jag har rätt stort redan nu, vet inte vad jag har för damstorlek eftersom jag kör med herrmodellen för de sitter mycket bättre. Jag har storlek 46 på vanliga byxor.
    Hej

    Nej vi hade inte heller några arbetsbtxor på mitt jobb. Jag gick och köpte ett par gav kvittot till chefen. Dom har svarta på H&M i lite större storlekar. Dock inte så mycket fickor men jäkligt skönt...

    shop.hm.com/se/shoppingwindow&shoptype=S 
  • 83a

    Jag jobbar på lantbruk och jag fick ett par arbetsbyxor, hängslebyxor. Många fickor behövde  jag oxå och dom funkade jätte bra. Som någon skrev ovan så kan man bara knäppa upp dom på sidorna när det börjar bli trångt eller förlänger man själva hängslerna=) det gick oxå bra.

  • mammamoo

    men om du har vanliga mammabyxor och köper ett hantverksbälte ller va de heter som du kan stoppa verktyg å saker i?

  • emelillen

    Jag jobbar själv på lager, och när mina byxor blev för små bad jag om ett par större helt enkelt... Så nu har jag ett par byxor som är 3 storlekar förstora och med skärp i... Sitter givetvis inte särskillt bekvämt, då jag är tvungen att ha dom långt ner, men jag kan i alla fall knäppa dom. :)

    På lagret där jag jobbar säljer vi arbetskläder, men har ingenting för gravida... Det enda mer "vettiga" skulle väl i sånna fall vara ett par hängslebyxor, det finns det ju gott om.

  • jloide

    Jag har dem från Hejco som fanns med på länk tidigara, dem e stora i storleken, jag har stl 38 på vanliga byxor, å de är stora, så jag behöver skärp! rätt tunna är dem, fast inte jätte tunna, de som sitter över magen är hög, så det täcker hela magen!

    inte många fickor på dem, framfickor, å på ena benet enbart, inga bakfickor (finns inte på nästan några arbetsbyxor som jag haft genom åren) därför har jag oxå alltid andvänt mig av herrmodellen!

    lycka till att du hittar några som passar dig!


    BF 2010-06-25
  • KatarinaIlic87

    Hej! Nu kommer det ett svar väldigt sent men det kan vara till stor hjälp för andra, det finns en arbetsbyxa för gravida. Den finns att beställa på operose.se , ni kan alltid be er chef att stå för kostnaden för det kan vara till nytta i framtiden det ger ju oss kvinnor med arbetsbyxa möjlighet att jobba längre om det inte är såklart ett fysiskt krävande jobb. Då blir det lite svårt med bulan i vägen. Hoppas detta var till hjälp :)


    Arbetsbyxa gravid
Svar på tråden Arbetsbyxor för gravida. Finns det?