• Bamsesaga

hur tjock ska slemhinnan vara innan mens??

Idag var jag på mitt första besök på KK (söker för sekundär barnlöshet)
    Jag är på BIM-1 (fick utslag på äl test 26/9 = 14dgr sen) och idag innan gyn undersökningen så började jag få blodblandade flytningar. Men gyn trodde inte det var mensen, för slemmhinnan var bara 6cm tjock.

Hur tjock ska den vara innan mens??

Vad kan det vara för blödning jag har nu då?? Kan det verkligen vara nidis 14 dgr efter äl?? Det brukar väl inte vara så sent??

Snälla hjälp mig..... jag försökte fråga gyn vad det kunde vara för blödning jag fått nu, men hon ville inte svara..

• Svar på tråden hur tjock ska slemhinnan vara innan mens??
  • Singha01

Jag är inte säker på hur tjock den ska vara innan mens. Men...slemhinnan ska vara minst 8 mm innan återföring av embryo när du håller på med IVF eller ska göra FET, helst tjockare. Så 6 cm låter riktigt tjockt, du måste ha menat 6 mm, eller??

• Peki

Som Singha01 säger, minst 8 mm vill man att den ska var och helst minst 10 mm.

Om du inte har fått mens och har en "halvtjock" slemhinna så är nog en variant att du aldrig fick någon ÄL den här månaden. Då kan mensen bli väldigt konstig med småblödningar och liknande.

Alt att du har fått väldigt sen ÄL men 6 mm slemhinna är i så fall väldigt tunnt.

• Bamsesaga

jag fick min mens imorse, riktigt mycket också får väl hoppas att det blir färre dagar än normalt (7-9)

Jag har haft äl denna månad, fick utslag på äl test 26/9 och är ganska säker på att ägget verkligen släppte denna gång, och jag har fruktansvärd mensverk, det är det inte ofta jag har.

Hon måste ha menat 6mm men jag tycke hon sa cm och hon visade med fingrarna och det var då 6cm hon visade, men jag missförstod nog, för nog låter det orimligt med så tjock slemmhinna...

Jag ska tillbaka på dag 21 för å ta blodprov där dom ska se om jag har äl, och ska förmoligen få pergo, så det är iallafall på gång.....Fick en jätterar gyn, så jag tror det kommer att bli syskon snart *hoppas*

Svar på tråden hur tjock ska slemhinnan vara innan mens??