• echobananas

Semester på Gotland

Tänkte semestra på Gotland en vecka i mitten av augusti. Vi kommer att resa två vuxna och en 3-åring. Nu är jag ute efter tips om boende och aktiviteter som andra uppskattat. På nätet finns en uppsjö av information, men det är svårt att sålla vad som är bra, alla vill ju sälja sitt koncept. Jag har aldrig själv varit på Gotland. Något amn itne får missa? Saker som passar 3-åring?

Vi skulle gärna bo i stuga, men inte för dyrt. Finns det några extra trevliga vandrarhem som alternativ? Eller andra alternativ? Vi skulle gärna ha eget rum för familjen iaf. Tips?!

• Svar på tråden Semester på Gotland
  • NorrVimpel

När det gäller boende och resa (särskilt bilplats) så var ute i god tid. Medeltidsveckan är 8-15 augusti i år och det drar hur mycket folk som helst.

• sagogryn

Vi har bokat vecka 26 och bokat redan nu. Vi betalar ca 4200 kr för 7 dagar, boende och färja. Vi har hyrt en bygdegård som vi ska dela med familjen vi reser med.

Gotlandsresor.se har vi bokat via.

Medeltidsveckan är jättebra, men det är mycket folk. Kneipbyn (vet inte exakt stavning) är skojjig för barnen.

Jag har inga fler tips, men hoppas få några här .

Svar på tråden Semester på Gotland