• MidvinterAngel62

Större blöjor..Hjälp!

Var hittar man större blöjor, nån som vet här? Min dotter Väger 22 kg och är över metern. Hon är 3 år och gränsen här är 4 år för att få av landstinget..
    HAr testat alla märken med största storleken som finns i matvarubutikerna..
    Snälla...hjälp.. ..
  • Svar på tråden Större blöjor..Hjälp!
  • anne h

Libero har väl större? Maila dem och be om prover, de skickar direkt.

Likaså kan du gå in på Tenas hemsida och kolla vad de har där, be att de skickar prover på lämpliga blöjor, men itne bara en utan minst 2, man hinner ju inte märka alla nackdelar på en blöja..

ser nu när jag kollar på tenas sida att det ju faktiskt är de som har Liberos.. ännu enklare.
    http://www.tena.nu/Barn/Produktpaviljong/Produktserie/

sedan kan du be ssk på HAB att göra ett undantag, om de är snälla så skriver de ut inkontinensskydd redan nu.. jag fick från drygt 2 års ålder, gränsen här är 3 på dagen, 4 på natten.
    (går det inte med HAB så testa med ssk på VC, distriktsköterska kan också skriva ut.)

/anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • pcalma

Vi har Libero stl 7 , 16-26 kg till vår 3,5 åring på 24 kg.

• liag
    MidvinterAngel62 skrev 2010-01-07 10:05:42 följande:
    Var hittar man större blöjor, nån som vet här? Min dotter Väger 22 kg och är över metern. Hon är 3 år och gränsen här är 4 år för att få av landstinget.. HAr testat alla märken med största storleken som finns i matvarubutikerna..Snälla...hjälp.. ..
    Libero har en storlek som heter 7 Finnspå deras hemsida.
    Min dotter är snart 7 år men liten och har fortfarande nr 6 som är till 22 kg.

Lycka till.
  • liag

Hej igen. Så här stod det på deras hemsida:

Libero Up&Go storlek 7 (16-26 kg) (Byxblöja)
    Up&Go storlek 7 är vår största Up&Go.
    Den är mjuk, smidig och bekväm, tack vare sitt material och form.
    Den smala grenen ger Libero Up&Go en överlägsen passform jämfört med andra byxblöjor. 
    Om du vill använda Up&Go storlek 7 så titta efter ett rött färgband och siffran 7 i butiken. Kom ihåg att det står Up&Go på byxblöjorna.

Libero Comfort fit storlek 7 (15-30 kg)

När inte storlek 6 längre räcker till, har vi även storlek 7, och den är verkligen större, både i storlek och i uppsugningsförmågan. En säker blöja för de större barnen, inte minst nattetid när behovet kanske är som störst. Passformen är i världsklass –tack vare mjuka elastiska band runt låret och den flexibla "Free Flex"-designen med elastiska sidor och självhäftande tejp. Så du kan vara säker på att blöjan alltid följer barnets rörelser.

Paketet har rött färgband och siffran 7.

• anne h
    MidvinterAngel62 skrev 2010-01-07 22:33:22 följande:
    Ja det är den vi har nu..:-/
    Maila dem på Tena, det gjorde jag och fick hem blöjor ganska snart.
    bra att ha barnets midjemått och vikt till hands.
  • anne h
    MidvinterAngel62 skrev 2010-01-08 08:11:11 följande:
    Anne H: Tack det ska jag göra..Vad kostade blöjorna där?
    jag köpte inte från dem, jag bara beställde prover för att testa och få veta vilka som passade sonen och bad sedan BVC-ssk beställa rätt åt oss (hon var den som beställde åt mig när sonen var 2½ år, när han senare var för stor för BVC så tog HAB-ssk över det)
Svar på tråden Större blöjor..Hjälp!