• kaffeochkaka

Trassligt hår!!!!

Mitt hår är ett myserium, egentligen är det av bra kvalité men jag har tunna hårstrån, mycket skandinaviska

Har utvecklat ett borst-beroende för mitt hår trasslat sig SÅ fort! Varför och vad kan jag göra? Det ser jättefint ut nyborstat men när det gårr ett par timmar hänger det i testar på ryggen, ser hemskt ut.

• Svar på tråden Trassligt hår!!!!
  • Ord blind

Av den anledningen har jag kort hår...

Jag är inte rädd för att dö, jag är rädd för att inte våga leva mitt liv till fullo.
  • Majsan70

Se till att få det bra klippt och använd bra produkter till håret.
    Finns ju olika spryer o serum som är bra mot trassligt hår.  Till dotterns hår använder vi Alternas Hemp Shine Spray som både ger silkigt och otrassligt hår samt en otrolig lyster.

• PrettyGirl

Ett tips, värt att testa. Börja med NoPoo metoden. No shampoo, bara balsam utan silikoner. Jag har gjort det i ett år nu och jag har aldrig haft bättre kvalitet på håret! Jag använder aldrig borste! Mitt hår har blivit tjockare, starkare, mer glansigt och är aldrig tovigt. Läs lite här på forumet, du har både tips här och givna länkar att kika in på. Det kan vara bra att ev klippa av en liten bit av håret, om det är väldigt skadat så blir det inte helt bara för att du slutar med shampoo. Det kan ta ett tag innan hår och hårbotten vant sig med detta. Kanske värt att testa?

Svar på tråden Trassligt hår!!!!