• Fru Brastad

Någon annan som har erfarenhet av LCHF metoden?

Jag har bestämt mig för att ge denna metod en chans,är det någon som har någon erfarenhet av denna metod och kanske lite tips? kan man tex äta äpple som mellanmål?

• Svar på tråden Någon annan som har erfarenhet av LCHF metoden?
  • lillie

Hej!

Är inne på min andra vecka med lchf {#lang_emotions_smile}. Äpple är nog inget direkt bra mellanmåt för lchf. Frukt överlag innehåller mycket kolhydrater, socker.

• Fru Brastad
    lillie skrev 2010-01-07 11:44:16 följande:
    Hej!Är inne på min andra vecka med lchf . Äpple är nog inget direkt bra mellanmåt för lchf. Frukt överlag innehåller mycket kolhydrater, socker.
    Skit...äpple som e så gott...men men...barnen får dom istället=)
    Hur går det för dig då? Hur ser tex din matlista ut på en dag?
    Idag har jag ätit en omelett med philadelpia ost och ett par tomater och kalkon skivor
  • lillie
    Fru Brastad skrev 2010-01-07 11:46:28 följande:
    Skit...äpple som e så gott...men men...barnen får dom istället=) Hur går det för dig då? Hur ser tex din matlista ut på en dag? Idag har jag ätit en omelett med philadelpia ost och ett par tomater och kalkon skivor
    Jo tack, det går bra än så länge. Har tappat 3 kilo än så länge. Samt tycker mig märka en del andra fördelar {#lang_emotions_smile}.

Matlista... Ja idag har jag ätit till frukost; 1 paket stekt bacon, te med mjölk i, en liten tallrik yoghurt 3% med några frysta hallon i, 2 ostskivor.

Vanligtvis äter jag äggröra och stekt bacon till frukost. Ibland en knäckebrödskiva med makrill i tomatsås eller bara bregott. Det kan variera lite.

Sedan äter jag inget mellanmål utan står mig till nästa mål som kan vara någon god gratäng med kött eller kyckling, naturligtvis grädde och eller creme fraiche i. Eller härlig lax, köttfärssås eller köttfärsbiffar med vispgrädde i smeten. Osv. Finns mycket gott man kan äta. Till detta äter jag olika grönsaker såsom blomkål, broccolli, sallad, hemmagjord coleslaw eller råkostsallad.

På kvällen äter jag oftast något litet. Är jag mer hungrig kanske något litet lagat, i annat fall kan det bli ostskivor, skinkskivor, avocado, lite nötter eller något annat.
  • Fru Brastad

Tack så mycket för svaren men en annan sak bara....vad har hänt med inläggen?? Ser ni det med?

• lillie

Ja, inlägger ser skitskumma ut med en massa tecken! Trodde det var min dator som fått spelet....

• Fru Brastad
    lillie skrev 2010-01-07 12:49:54 följande:
    Ja, inlägger ser skitskumma ut med en massa tecken! Trodde det var min dator som fått spelet....
    ÅÅÅ vad jag blir trött....men men=)
Svar på tråden Någon annan som har erfarenhet av LCHF metoden?