• Pernilla3

Mensvärk men ingen mens

Hej!

Fick mitt tredje barn för 9 månader sedan och har inte fått tillbaka min mens. Däremot har jag haft mensvärk och har riklaga flytningar (gula slemmiga, snoriga som inte luktar illa)  Det jobbiga är att jag har haft detta sedan aug/sep och har trott att mensen dyker upp när som helst, men den kommer inte.
    Börjar nu fundera på om det är något som är galet. Känner inte igen det alls från tiden efter mina andra två barn.

Någon som också har haft/har det så här? Är det vanligt?

• Svar på tråden Mensvärk men ingen mens
  • Annajson

väntar också på mensen då det var snart 8 månader sedan jag fick barn...Började nästan tro att jag var gravid men så var som tur inte fallet. Ammar du fortfarande?

• fridamin

Har inte heller fått mensen än, snart 6 mån sedan jag födde mitt första barn. Men har precis sodm du, mens-liknande-värk men ingen mens...

• pandyb

Här är det också 9 mån sen lillen tittade ut men mensen verkar inte vilja komma tillbaka, börjar också oroa mig för att jag är gravid igen och det ingår inte i planeringen :)

• Knubbe12

Här är en till med mensvärk och flytningar... Blödde en dag förra månaden, mycket sparsamt dock. Fick barn för 4 månader sedan.

• fridamin

Funderar på om det kan vara livmodern som drar ihop sig, att det är det vi känner som "mensliknande" smärta. Jag ammar fortfarande... ni?

• Flickan och kråkan

Så har det varit för mig båda gångerna.....mensvärk och flytningar länge innan mensen verkligen tittade fram. Ganska precis ett halvår efter förlossningen kom mensen med storebror. Med lillebror sitter jag med första mensen nu. Han är 9 månader. Har haft menskänningar och flytningar sedan oktober i alla fall....kanske tidigare, men då blev det mer så jag trodde att det kunde vara på G. Ammade fortfarande storebror rätt mycket när mensen kom, och ammar lillebror mycket nu. Kanske kom den senare den här gången för att jag helt enkelt ammat lillebror mer och längre. Han har inte varit intresserad av annan mat alls, helammade i praktiken till 7 månader och det var egentligen först runt 8 månader som det blev lite mer än ett par teskedar.

• BaraCookie

Jag har exakt likadant!
    Slutade amma min 8 månaders son för 2 veckor sen. Och för några dagar sen började en grym mensvärk.. Men ingen mens!

Svar på tråden Mensvärk men ingen mens