• tjej87

Mat för myskväll

Jag tänkte överraska min sambo med en myskväll imorron när han kommer hem från jobbet, god mat, en flaska vin, tända ljus och sånt. Dock kan jag inte bestämma mig för vad jag vill göra för mat. Det ska helst vara nått som inte är för dyrt då jag lever på csn. Ganska enkelt att laga så man kan fokusera på annat och inte nån mat som man blir jättemätt av för vi ska ju orka mysa lite också.

Jag har funderat på lite plockmat men kommer inte på vad jag ska göra, någon som har tips och recept?Jag vill gärna ha tips på nån god, enkelt efterrätt också som inte innehåller flera ton med socker...
    Tack på förhand :)

• Svar på tråden Mat för myskväll
  • The Black Lady

Taccos

Kyckling med potatissallad

• tjej87

Tacos åt vi nyligen men det funkar ju alltid :)
    Puffar upp, jag vill gärna ha fler förslag.

• levandecharader

Bakad potatis med olika röror/tillbehör.

Olika ostar

Olika korvar

Inlagda saker tex kronärtskockor, paprika, vitlök, oliver osv 

Olika röror tex hoummus, tzatsiki, aubergineröra 

Kycklingspett

Tunnbröd med ngn god röra

Feta och spenatpaket

Kycklingvingar

Vitlök/chilifrästa räkor

Revbensspjäll

Laxspett

Majskolvar med smör och salt

Osv.. Finns ju massor med gott som inte behöver kosta så mycket

• tjej87
    levandecharader skrev 2010-01-07 16:23:12 följande:
    Bakad potatis med olika röror/tillbehör.Olika ostar Olika korvar Inlagda saker tex kronärtskockor, paprika, vitlök, oliver osv Olika röror tex hoummus, tzatsiki, aubergineröra KycklingspettTunnbröd med ngn god röraFeta och spenatpaketKycklingvingarVitlök/chilifrästa räkorRevbensspjällLaxspettMajskolvar med smör och saltOsv.. Finns ju massor med gott som inte behöver kosta så mycket
    Tack för alla tips :)
    Jag brukar vara bra på att komma på saker men det mesta har man ju lagat innan så då är det bra med lite nya idéer från andra. Massa som lät gott bland dina tips :)
  • SuzR

fläskfile är billigt och jättegott om man steker det och sen häller i grädde, lite soja sås, charlottenlök, mycket timjan och en pressad citron över och serverar med ris.

• Sigrid

TORTILLA MED TILLBEHÖR

Förbered och lägg i skålar/fat:
    Tomat, småhackad
    Fetaost, tärnad
    Gröna oliver
    Pesto
    Seranoskinka

Koka färsk tortellini (jag gillar ostfylld), tar 3-4 minuter.

Lägg upp pastan på tallrikarna. Så lägger man på tillbehören efter eget önskemål. Ringla olivolja med citronsmak över.

Tar ingen tid alls och det är jättegott.

• lilla sandra

Lasagne med en riktigt god o smarrig grönsallad till.
    Det får iaf mej att känna lite lyx i vardagen.

• sassus

Lite tapasaktigt plock kanske? Räkor som du fräser snabbt i vitlök och chilli, oliver, potatisklyftor med aioli, vitlöksbröd etc. Googla på tapas så kommer det upp en massa smask

Svar på tråden Mat för myskväll