• Anonym

Ägglossning trots neg ägglossningstest?

Undrar om man kan ha ägglossning fast det inte syns på ägglossningstestet?
    Hade tydliga ägglossningsflytningar lör, sön o mån men inte något positivt på ägglossningstestet, idag 3 dagar senare så ha jag fortfarande inte fått positivt.
    Hade mens 17 dec, har oregelbunden mens. Har testat med stickor sen 30 dec, då va teststrecket ganska starkt men inte riktigt som kontrollstrecket. Även igår va teststrecket ganska starkt men ändå inte så starkt som det ska va. Förra månaden fick jag positivt på dag 29. De senaste månaderna har cyklarna legat på ca 42 dagar.
    Fattar bara inte varför jag hade så tydliga flytningar i helgen, utan att få positivt på stickan. Klara trådiga flytningar, molvärk och "öm" i tappen.
    Nån som vet..?

Blev ganska långt...

• Svar på tråden Ägglossning trots neg ägglossningstest?
  • Puss och Kram

Tydligen kan man " gå tom" vissa månader. Inte alltid att man faktiskt släpper ett ägg varje period... Men det kan inte vara så att ÄL är på G då? Jag har själv blivit lurad av mina flytningar och när jag gett upp så har jag helt plötsligt fått utslag eftersom jag inte vågat sluta testa mig ifall...

• Anonym

Jag har aldrig fått fullt utslag på ÄL-stickor, utan som du, lite starkare men ej positivt.
    Men här sitter jag i v 32

Så jag litar inte så mycket på dom där stickorna. Stegring=fullt utslag i mitt fall.

• Fru Kenob

Jag litar inte heller på stickorna. Jag vet att man inte ha ÄL var månad men hur många månader kans men utan med valig mens?

Jag har aldrig fått utslag på ÄL stickorna jag tagit och jag har tagit MÅNGA tro mig.

• Teskedsmamman

Självklart kan man det!

Man kan missa sin stegring om man inte gör rätt eller testar på rätt tider.

Alla visar inte stegring hela dagar, många fler än man tror visar bara stegring ett fåtal timmar om dagen och då missar man ju stegringen hur lätt som helst.

Jag har stegring 2 timmar i månaden, missar jag stgringen med en timma så kan jag dra slutsatsen att jag har haft stegring, även om jag inte får utslg på stickan helt som det ska vara...

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Anonym

Ok. Tack för alla svar!
    Det lär ju visa sig tills slut ändå, är ju bara så otålig.
    Man blir ju besatt när man håller på med de här stickorna. Förhoppningsvis har jag bara missat ägglossningen med stickorna eller så kommer den inom en vecka, men det gör inget för vi myser på ändå.

Svar på tråden Ägglossning trots neg ägglossningstest?