• lyckligadagar

När började ni boa?

Hur tidigt började ni boa?
    Jag är i vecka 21, och vill inget hellre än att börja så smått, möblera om och fixa.
    Till saken hör att vi måste byta rum, så sovrummet ska in i datorrummet, där vi har en massa skräp, bokhyllor och så.

• Svar på tråden När började ni boa?
  • badplats

jag började tre dagar innan förlossningen :) hon var dock fem dagar för tidig, så enligt BF började jag boa åtta dagar innan

• lyckligadagar

oj, hur hann ni med allt då?

• hic sunt leones

Boade nog på lite eftersom, målade om och donade när jag var kanske i sjätte eller sjunde månaden, varför vänta liksom. I efterhand önskar jag att jag gjort det tidigare, magen var grymt ivägen när jag satt på knä eller klättrade på pall {#lang_emotions_smile}. Babyrummet var nog färdigmöblerat över en månad innan ankomst, vilket antagligen var dumt om något gått snett men jag tyckte om att titta in dit ibland...

• lyckligadagar

Mollyskroll, jag är inne lite på din bana med, nu är jag så pass "liten" så jag kan bära o släpa möbler och ha mej, och eftersom vi som sagt ska byta två rum, så blir det en hel del släpande.

• badplats
    lyckligadagar skrev 2010-01-07 16:56:18 följande:
    oj, hur hann ni med allt då?
    Vi bor smått nu (etta) så det var inte så mycket att flytta omkring på. mest fylla upp skåpen med mat och sånt =)
  • 86TiAn82

Jag ville börja redan i v 18 eller något sånt :S men fick skäll av alla runt om mej.
    Är i v 34 nu och det har inte hänt så mycket här hemma iaf :S det mesta är hemma men ingenting är fixat. Tur det är några veckor kvar iaf :P

• 3djegångengillt

Jag är i stort sett klar med mitt boande nu.
    Fick bebisrummet omtapetserat igår och nu är det bara att ställa in möblerna igen.
    Kläder och sådant har jag köpt, nu är det mest "mitt" kvar.
    Amningsbh och sådant!
    Går in i v 34 imorgon.

• Caeruleus

Är i vecka 28 och börjar så smått känna suget för att boa inför bebisen. Har en lillkille på 2 och framöver är det tänkt att det skall dela rum så jag har inget rum att göra iordning. Däremot så skall vi ordna med vagga i vårt sovrum och byta byrå etc för att få plats.

Hittills har vi köpt vagnen och några små plagg på mellandagsrean som jag inte kunde motstå.

Saknar faktiskt allt boande som man kunde göra inför 1a barnet. Nu finns ju det mesta redan på plats

• Miss Cee

Eh... aldrig... avskyr det ordet. Vet inte riktigt vad som är tanken att man ska räkna in i det heller.

Vi beställde en omgång kläder nä rjag var i vecka 30 ungefär (för att jag hittade ett bra startset och inte ville att det skulle ta slut). Sen beställde vi vagn i v34 och monterade ihop den när den kom hem. Vi beställde också en säng samtidigt, som vi monterade ihop när den kom hem.
    De kläder vi köpte och som vi fick tvättade vi igenom vartefter vi fick dem.

Efter vecka 34 köpte jag en del saker på apoteket också. Det var väl så långt som vårt "Boande" sträckte sig. Inga stora projekt mao.

Svar på tråden När började ni boa?