• mrs jones

akupunktur!

Hej

Jag går på akupunktur pga av för kort lutealfas och spottingns. Sen är jag lagom desperat också;) när det gäller bebisverkstan. Vi har hållit på i drygt åtta månader men försöken är fler pga snabb cykel. Jag skulle gärna ha kontakt med fler härinne som går på akupunktur- så kan vi utbyta erfarenheter

• Svar på tråden akupunktur!
  • Snösport

Hej
    Jag har börjat och varit totalt två ggr.
    jag ska göra min andra IVF ngn gång i vinter/vår när de tycker vi kan köra igång och ska då gå mer intensivt på akupunktur inför det.  Håller på att hitta balansen mellan alla element då de var i obalans inför förra IVFen då jag bara gick en gång för jag visste inte och fick ej tid.
    Jag går på kinesisk akupunktur inte sådan som är landstingssponsrad alltså.Negativa= dyrt!!

Jag har endel skador som ev kan skada hela nervområdet och cirkulationen i området = helknäkt svanskota,  två diskar som är buktande(ischiasnerven m fl kommer ikläm då och då mer eller mindre bättre med diskbråck känns det som ibland) och en höftböjjare på vänster sida med stora muskler som klämmer upp nerver mot ett ligament= nervblixtar i benet men det håller jag i shack med stretching.  
    ==== eftersom det gjorde mycket ont att ta IVFsprutor på vänster sidan(slutade m det) och att äggblåsorna på vänster sida inte växte till sej och heller inte innehöll några ägg tänkte jag försöka få igång cirkulationen där och få bort mina negativa nervbanor där och efter mitt andra besök fick han mycket goda resultat sa han och fantastiskt nog kunde jag utan känning virda mitt vänsterben i alla rikningar som är möjliga ...detta är bra för mej oavsett IVF helt enkelt!    

Nu har jag i vardagen inte så stora känningar av "problemen" då jag tränar kroppen med en aktiv fritid men blir dålig om jag ska ta det lugnt en längre tid tyvärr.

Skriv gärna privat då jag inte är inne varje dag och inte alltid har koll på alla trådar om de inte är på första listan liksom

• Vårflickan84

Hej!

jag har också funderat på att få akupunturbehandling mot PCO.
    vart går ni och hur mycket kostar det? gör  det ont?
    kram

• Ilena

Osteopati är bra för att balansera kroppen! Testa det om inte akupunktur fungerar.

• Vårflickan84
    Ilena skrev 2010-01-16 22:11:14 följande:
    Osteopati är bra för att balansera kroppen! Testa det om inte akupunktur fungerar.
    har aldrig hört talas om det..vad e det för nåt?
  • elaisa

Hej,
    efter 2 års kämpande,utredning och ett antal inseminationer tänkte vi precis börja med en ivf behandling efter sommaren. I maj, juni och en bit in i juli gick jag till en kinesisk akupunktur klinik på söder i Stockholm. Behandlingen var ganska intensiv, varannan dag gick jag dit, och nålarna sattes efter vilken dag jag var i menscyykeln. Deras diagnos var "kall livmoder" och jag fick sluta dricka kallt o äta kallt....Efter semestern i mitten av augusti blev jag gravid på naturlig väg!

Jag vet inte om akupunkturen hjälpte men antagligen eftersom jag under ca 5 år inte blivit gravid tidigare på naturlig väg.

Absolut värt ett seriöst försök!

• elaisa

Glömde skriva varje behandling kostade 390kr och jag tror det blev ca 25 st. Kliniken är väldigt kinesisk, är personalen ganska barsk men super duktiga att sätta nålarna, de pratar inte svenska, tror på alternativa mediciner örter o liknande. kliniken ligger vid skanstull på ringvägen.

• MoaL

Jag fick tillbaka min mens efter ett antal akupunkturbehandlingar. Kan man göra akupunktur när man ska genomgå IVF, tänkte på att det kanske gör att man får en förtidig ägglossning. Någon som vet?

• Vårflickan84
    elaisa skrev 2010-01-18 12:32:54 följande:
    Hej,efter 2 års kämpande,utredning och ett antal inseminationer tänkte vi precis börja med en ivf behandling efter sommaren. I maj, juni och en bit in i juli gick jag till en kinesisk akupunktur klinik på söder i Stockholm. Behandlingen var ganska intensiv, varannan dag gick jag dit, och nålarna sattes efter vilken dag jag var i menscyykeln. Deras diagnos var "kall livmoder" och jag fick sluta dricka kallt o äta kallt....Efter semestern i mitten av augusti blev jag gravid på naturlig väg! Jag vet inte om akupunkturen hjälpte men antagligen eftersom jag under ca 5 år inte blivit gravid tidigare på naturlig väg.Absolut värt ett seriöst försök!
    vad häftigt!
    har aldrig hört talas om kall livmoder...men det e väl sånt som doktorer inte snackar om utan det ska vara massa läkemedel på en gång.
    var sätter de nålarna? e det runt magen? gör det ont?
    hur lång tid är en behanlding?
    haha, många frågor..

grattis till graviditeten!
  • Marika43

Sophiahemmets IVF verkar samarbeta med en akupunkturklinik, just för att det tydligen skall öka chansen att få fler ägg vid äggplock om man går på akupunktur, samtidigt som man genomgår en IVF-behandling. Vet inte hur, såg bara info om det när jag var på den akupunkturkliniken för egen behandling mot barnlöshet (går just nu, har lagt in en tråd om det härinne, lite längre ned)

Vad jag förstod ökade chansen från typ 26% till 38%, eller ngt sånt, om man samkörde IVF med akupunktur, enl forskning? (har tyvärr inte fotografiskt minne...  

Kan ju vara klokt att kolla upp, innan IVF-behandlingen.

Lycka till!!! {#lang_emotions_smile}

• MoaL

Tack Marika! Då vet jag, ska kolla med RMC i Malmö om de sammarbetar med någon klinik.

Kram Moa

Svar på tråden akupunktur!