• tjoohej

vanligt att dricka mycket när man är gravid???

Är gravid i v.22 med mitt andra barn.
    Har på senare tid märkt av att jag behövt dricka mycket mer och även vaknat på nätterna av att behöva upp o kissa och dricka lite...
    Kommer inte ihåg hur det var när jag väntade min son, 3år sen sist

Är detta vanligt???

• Svar på tråden vanligt att dricka mycket när man är gravid???
  • MissLillan

jo det är ganska vanligt.

• Spexig

Samma här! Dricker hela tiden, vaknar oxå på natten och dricker. Får nog i mig 3-4 liter rent vatten om dygnet (exklusive vätska i mat).

Hade inte heller sånt med dottern för 2,5 år sen.

Undrar om det kan ha att göra med att det är så jäkla kallt och torrt i luften. Men jag kommer nog ändå be om en tidig sockerbelastning för att utesluta diabetes (är i v14).

Du hade inget strul med din sockerbelastning?

• tjoohej
    Spexig skrev 2010-01-07 18:29:34 följande:
    Samma här! Dricker hela tiden, vaknar oxå på natten och dricker. Får nog i mig 3-4 liter rent vatten om dygnet (exklusive vätska i mat).Hade inte heller sånt med dottern för 2,5 år sen.Undrar om det kan ha att göra med att det är så jäkla kallt och torrt i luften. Men jag kommer nog ändå be om en tidig sockerbelastning för att utesluta diabetes (är i v14).Du hade inget strul med din sockerbelastning?
    JAg gjorde en sockerbelastning i v.13 pga att det finns diabetes i familjen men värdena visade bra där så ingenting än så länge ialla fall men jag har haft mycket socker i urinen denna graviditeten och förra fast det inte utvecklats mer än så... Se vad bm säger nästa gång jag ska dit.
  • Jkpg Deluxe

Ja det är vanligt! Jag dricker som bara den...flera kannor vatten per dag, och går upp minst 3 ggr per natt och dricker med! supertörstig!!

• tjoohej

Vad skönt o höra att jag inte e ensam om detta då

• Spexig

Ska iväg o ta ett fastande blodsocker på måndag för att utesluta diabetes iom att jag har en annan autoimmun sjukdom redan.

Men som andra skriver är det skönt att se att man inte är ensam. Då kanske det bara är att det är torrt i luften, då. * håller tummarna *

• Celoo

Jag tycker jag dricker mer än vanligt, speciellt mot kvällen.
    Känner också att jag vill dricka när jag går upp och kissar om nätterna men försöker att låta bli eller bara dricka någon mun då jag i princip måste kissa 1 gång i timmen under nattetid, och det räcker...

• Kajak

Ja jag dricker rätt mycket vatten under alla graviditeter.

Efter varje toabesök dricker jag ett par glas vatten, under dagen går jag o dricka ett par glas vatten kanske 3-4 ggr.

Så det blir ca 3 liter vatten skulle jag tro....

• hemliga ängeln

Har inte det med fostervattnet att göra, att man behöver mera vätska för att producera fostervattnet? Jag har varit enormt törstig men jag tycker det går i perioder. Är i v. 24 så det kanske blir värre?

Snart är det 6 maj
  • Kajak
    hemliga ängeln skrev 2010-01-10 11:55:29 följande:
    Har inte det med fostervattnet att göra, att man behöver mera vätska för att producera fostervattnet? Jag har varit enormt törstig men jag tycker det går i perioder. Är i v. 24 så det kanske blir värre?
    Jaaa kanske det..
    Har faktiskt inte tänkt på det...men hade ofta hört att ju mer bebisen tar från oss så blir man mer törsigt o hungrig.

Så du säger om fostervatten...kan tänka det kan stämma bra oxå...
  • Tullemi

Jag dricker också mer än vanligt och speciellt på kvällen. Tyvärr blir det mycket juice och en del läsk. Vatten slinker också ner men det är inte lika lockande .

• hemliga ängeln
    Tullemi skrev 2010-01-10 14:07:35 följande:
    Jag dricker också mer än vanligt och speciellt på kvällen. Tyvärr blir det mycket juice och en del läsk. Vatten slinker också ner men det är inte lika lockande .
    Skölj med extra fluor så blir tänderna gladare *arbetsskadad*
    Snart är det 6 maj
Svar på tråden vanligt att dricka mycket när man är gravid???