• Dino78

Comviq kompis, nån som har det?

Jag ringer rätt ofta till min kille, vi har båda comviq kontantkort och det blir ju dyrt i längden. Så jag tänkte skaffa sånt där comviq kompis för då ringer man ju gratis till andra comviqare.
    Men jag fattar inte det där riktigt. Om jag köper ett sånt värdebevis kostar det 150:-
    Måste min kille ha "kompis" han med eller räcker det att han har vanligt comviq? Och så har jag hört nåt att man måste ringa för 50:- i månaden eller nåt. Nån som kan förklara lite? (har läst på info-bladet i butiker om detta men hajar iaf inte, är dum i huvet )

• Svar på tråden Comviq kompis, nån som har det?
  • Nettan73

Du är defintivt inte dum i huvudet!! Han måste inte ha kompis. Du har 150 att ringa för och själva kompis- taxan räcker i en månad.. eller tills du laddar på nytt. Minns inte hru det var om man laddade på vanligt en gång - om kompisgrejjen finns kvar eller inte, men det rä ju bara att hålla sig till kompis..

• Poena

*Du måste ladda på med 150:- värdechecken (som heter Kompis) på ditt vanliga Comviq-kort
    *Samtalschecken varar bara i 30 dagar, sen går den över till priserna för vanligt Comviq-kontant (alltså måste man ladda upp med 150:- per månad!)
    *Det räcker om din kille har vilket Comviq som för att DU ska ringa gratis till honom, men för att han ska kunna ringa gratis till dig måste han också ha Kompis.

Det finns då dels Comviq Kompis för kontantkort och även Kompis + som ett abonnemang!

• Den där Linn

Det räcker med att din kille har comviq. Du betalar bara öppningsavgiften sen är det gratis

Ringer du inte upp de 150 kronorna som kompis kostar så blir det till "vanliga" pengar efter 30 dagar, dvs. du ringer inte gratis till comviq.

• Dino78

Så jag har alltså 150:- som jag kan ringa "vanliga" samtal för? För om jag ringer till vanliga telefoner kostar det som vanligt? Eller till andra operatörer som Vodafone och telia och sånt? Pengarna försvinner alltså inte utan jag har efter 30 dagar 150:- kvar även om jag INTE ringt ett enda samtal eller? Fast jag kan då inte ringa gratis till comviq? Har jag fattat det rätt då?

• Dino78

Och jag kan för övrigt bara köpa ett sånt kort och fylla på det som vanligt, det kräver inga extra grejer med min telefon? Jag har inte nyaste modellen (nokia 3510i)!

• Nettan73

eller, du behöver inget särskilt kort - det är själva laddningen som är kompis..

• Dino78

Skulle köpa ett idag och då sa hon i affären att man måste ringa för 150:- i månaden för ananrs försvinner pengarna helt. Och jag ringer inte för 150:- i månaden eftersom jag nästan bara ringer till sambon som har comviq. Fattade ändå fel av era beskrivningar *puckad*
    Nu när jag läser Poenas svar så står det ju att man måste ladda på varje månad men jag fattade det som att man måste göra det om man fortfarande vill ringa gratis till andra comviq:ar, men fortfarande ha pengarna kvar.

• Indya

Dino78

Du måste inte alls ringa upp dessa 150:- i månaden... men efter en månad så försvinner den där "gratis" grejen... men du har ju fortfarande större delen av dina pengar kvar. förutom öppningsavgiften på några ören och sen om du ringer någon utanför comviq eller skickar sms.

Läste lite längre upp i tråden och du förstår helt rätt.. du är inte puckad!
    Måste vara den där tjejen i affären som är puckad, för de hon sa till dig stämmer alltså inte.

Jag fyllde på mitt "kompiskort" den 8/9 och nu den 8/10 fick jag ett sms från comviq att jag gått över till den vanliga samtalstaxan. Men vill jag ringa gratis igen så fyller jag på med 150:- så plusas på de andra pengarna jag har kvar (tror de är runt 100:- kvar-skickar många sms)

Hoppas du förstod vad jag menade....(trött)

//Indya

• Västeråstjej

Men man betalar väl fortfarande själva uppkopplingsavgiften har jag för mig? Jag har tjänat massor på att ha comviq kompis. Visst att dom 150 inte tar slut på en månad men jag kan ju nästan ha det i två månader innan det är slut då. Prima!

• Göteborgskex

Vi har det också, skit bra funkar det, och oj vad mycket man kan ringa. Och pengarna tar inte slut om man inte använder dom på 1 månad, men kompis grejen tar slut, om du fattar... det är det man måste ladda på varje månad för att kunna ringa gratis.

• Miando

Från början var compis att man tankade på 150 kr och sedan varade kompis i en månad. Skulle pengarna ta slut under denna tid kunde man tanka vilket comviq som helst.. Detta tog tyvärr Comviq bort..
    Så nu om man alltid vill ha compis måste man tanka 150 kr minst en gång i månaden för att det ska gälla... Det kostar då 69 öre per samtal, det är uppkopplingsavgiften. SMS kostar 99 öre tror jag.. Ringer man till andra operatörer eller till fast telefoni så betalar man efter samtalstaxan som gäller för Comviq kompis och den finns på deras hemsida..

Känns som jag kanske svamlar men hoppas någon blir klok över vad jag skrev. fast andra har kanske skrivit precis allt redan? Jag är nöjd med abbonemanget och har haft det sen det kom ut ungefär... Har sett till att alla viktiga i mitt liv har comviq iaf så att jag kan prata länge och väl med dem

• fisbubbla

Ja det kostar väl 60öre/samtal Superbra!

• Jillisen

Du laddar 150:-
    o du ringer 0:- men uppkoppling 60 ÖRE
    till ALLA comviq..
    men ringer de comviq kompis till din vanliga comviq får du ingen Bonus..

kompisgrejen måste du ringa upp inom 30 dagar.. annars går det över till det vanliga igen.. o du får sms när det byts..

• Dino78

Men då hade alltså hon i affären fel? Om jag inte ringer nånting alls så har jag alltså iaf kvar pengarna. Skumt att hon i affären sa att pengarna försvann. "Det är det som är det negativa med kompis" sa hon och avrådde mig från att köpa. Idiotiskt...så jag vågar alltså köpa ett kompis och behöver INTE ringa mer än vanligt. Men gratisgrejen fattar jag att den försinner efter en månad, men pengarna är kvar.
    Gud jag känner mig verkligen blåst Tack för ert tålamod!

Kostar sms lika mycket med kompis eller är det billigare/dyrare (än med vanligt comviq kontant)?

• Dino78

Kom n upå det smarta att gå ut på deras hemsida Tydligen dyrare med både sms och "vanlig" telefoni med detta. Får se hr jag kommer göra

• AMH

Har Comviq kompis + och min räkning ligger på ungefär 100 kr/mån och då har jag ringt kanske 6-7 tim mobilsamtal. Alla mina nära och kära har comviq så det är ju superbilligt!

Svar på tråden Comviq kompis, nån som har det?