• Antigone

Gravid, fet och rusar upp i vikt- desperat!

Någon annan här, mer än jag, som känner desperation och förtvivlan över sin vikt?
    JAg är gravid och hade i utgångsläget 15 kg övervikt, tänkte att "nu j*vlar ska jag skärpa mig denna graviditet- och jag har verklgen försökt. Ändå går jag bara upp i vikt 0,5 kg i veckan!!!!?
    Överallt läser jag här på forum om hur andra t.o.m lyckas GÅ NER i vikt när de är gravida och överviktiga- sen finns det de som "jag har gått upp 3 kg i v.28"!!!

Vad är det för fel på mig..........

• Svar på tråden Gravid, fet och rusar upp i vikt- desperat!
  • Antigone

....vill tillägga att jag bara är i v.17

• wellah

jag har gått upp 1 kilo i veckan... dvs +30 kilo
    Försök hålla igång och röra på dig, försök äta enligt tallriksmodellen osv.... själv tar jag tag i vikten sen, verkar ändå inte gå att stoppa mina kilon...

• lei

emma sjöberg gick upp 30 kg:D
    jag har gått upp 7kg och är i v24-25.. vet inte om det är mycket eller lite faktiskt..

• Annapanna

Jag gick upp dryga 35 kilo under min förra graviditet och hade denna gången bestämt mig för att hålla mig i skinnet.........
    Nu är jag bara i v9 och har redan gått upp 7 kilo Jag försöker att inte äta så mkt och jag tränar ff ganska aktivt, så jag kan trösta dig med att det INTE är något fel på dig, du hör bara till oss mindre lyckligt lottade!

Kram och lycka till!

• Antigone

Annapanna:
    ANtagligen...men jag känner mig desperat ibland. Min förra grav gav mig svår foglossning vilket gjorde mig totalt rörelsehindrad sista månaden och är livrädd att hamn där igen, speciellt som kilona bara breder ut sig...överallt. *ler lite*

• Annapanna

Antigone: ja, jag vet, jag har superångest hela tiden nu!!

Hoppas ialla fall att det går bra för oss båda och att vi hamnar under +30 sträcket

• Antigone

lei:
    *skrattar*...Emma Sjöberg var ju som en sticka innan graviditeten- me not! *ler*
    När man mäter 1,58 över havet och med 15 kilo INNAN gravidieteten och med pålägg i denna fart så bävar jag för hur det ska vara efter jul......

• johandra

Antigone:

Jag känner igen mig lite grann...har nu gått upp 7kg o e iv19..jag e 153cm o hade ca 7kg för mycket med mig in i graviditeten..Jag hoppas oxå att det stannar upp men det finns ju inte mycket mer man kan göra än äta ok o röra på sig...

Vï får försöka slappna av o släppa tankarna på det där..

• lei

hi hi mm julbordet verkar många av oss både frukta och längta efter:) hi hi jo emma var smal innan med.

jag är 163 och vägde 50 när jag blev gravid..nu väger jag ca 57-58 och är i vecka 23-24

de första tre månaderna så gick jag inte upp alls men nu gör jag det med rasande fart:) min mage är inte alls stor..man ser knappt att jag e gravid om man inte vet om det redan:)

vet ännu inte alls hur mycket jag kommer att gå upp allt som allt men många här i v 24 har bara gått upp 2-5kg..

• fiafiore

Hej!
    Jag är i vecka 6 och lite undrande. När började ni gå upp i vikt?

• johandra

Jag hade gått upp 2kg vid inskrivningen i v10, resten har kommit efter det..

• liten05

Jag ökar oxå i vikt hela tiden,är i v 35 och har hittills gått upp 23 kg,å ökar ca 1-1,5 i veckan fast jag försöker tänka lite mer på kosten...så vem vet var detta sluatr???

• Antigone

Fiafiore: Jag började gå upp runt v.6 redan....sen har det bara fortsatt.......*iiih*

• Lilla Hustrun

Förra graviditeten gick jag upp 28 kg, alla sade att man skulle amma av sig kilona, men ack vad jag bedrog mig, amningen fungerade inte hur jag än försökte. Hade ca 10 kg övervikt innan jag blev gravid den här gången. Vikten har formligen rusat i väg för ett konstant illamående gjorde att jag åt lika konstant, det var enda sättet att slippa kräkkänslorna. Så i vecka 20 hade jag gått upp 7.5 kg. Har nu lagt om maten till sund GI kost, för att försöka undvika alldeles för många kilon, ett plus är att jag inte längre blir hungrig så ofta och inte heller blir illamående. Målet är inte att gå ner i vikt, utan att öka i lagom takt. (är nu i v. 22+1)

• 1malle

Jag hade runt 20kg övervikt när jag blev gravid...hade då ändå lyckats gå ner 32kg på ca 1,5år pga att jag fick diabetes...
    Nu har jag ökat 3kg och är i v.20
    Förra graviditeten gick jag upp 23kg totalt...hoppas på mindre än det denna gång, även om det blir 22kg..*L*
    Vill INTE över 100-sträcket men gissningsvis lär jag hamna därikring när bebben kommer...HUALIGEN!!!

Allt är ju relativt...alla går up polika, alla mår olika...ingen graviditet är den andra lik..
    Min åsikt är att det förstör mer att jämföra sig med andra, man blir bara lessen o besviken
    ALLA är unika o bäst precis som de är....SÅ DE SÅ!!!

• liten05

Håller med dig 1malle!!!

• ArnaMy

Vet du, jag gick upp 30 kg när jag väntade dottern. På 3 månader hade jag gått ner allt och efter 5 månader 5 kg till. det enda jag gjorde var att promenera massor. jag åt jätte fet mat och godis på den tiden:) Det löser sig säkert. men ett tips är att förbereda dig mentalt att du ska tänka på vikt och mat när du fått barnet. Det gjorde jag och det fungerade ju.

//A

Svar på tråden Gravid, fet och rusar upp i vikt- desperat!