• Siah

Måste man ha kuddar i en soffa?

Har inte kunnat ta beslut om vad som skulle passa till vår mörkgrå soffa ännu. Börjar nästan vänja mig vid att leva kuddlös. Men det ser kanske väldigt tomt, naket och stelt ut? Ska jag helst bryta av med en annan färg eller köra likafärgad/snarlik?

• Svar på tråden Måste man ha kuddar i en soffa?
  • TezzyBump

Klart man måste ha kuddar i en soffa ;)
    vad har du för färger på gardiner, dukar, ljuslykor osv?

• Ann Nelly

Nä, det är klart att du inte måste ha kuddar i soffan men det blir ju oftare en mer ombonad känsla.
    Men om du tycker det är jobbigt att ta beslut om färg på flera kuddar så kan du ju istället lägga exempelvis en filt över någon kant eller ett hörn av ryggstödet.
    Har du bara en filt i soffan så kan du ju dra till med en mönstrad i flera färger.
    Eller ett fårskinn (fusk eller äkta), finns ju både i olika grå nyanser, vita och svarta.
    Bara det att lägga dit ett skinn eller en filt i annan textil än soffan kommer att göra att det inte ser så stelt och "kallt" ut.

• Siah

Klart man måste!;)
    Jag har vita gardiner och soffbord, svart duk samt lampskärm och flera guldfärgade glaslyktor samt större vas. Grå soffa som sagt och vissa bruna inslag i lampskärmar och vissa möbler. Ska tillägga att vi har ljusa väggar.
    Gillade fårskinnstipset!

• Eled

H&M home har snygga kuddar  och plädar som skulle passa till en grå soffa tycker jag.

Sen finns det ju inga måsten. ;) Man har alltid ett val. Men det finns konsekvenser och resultat. Vad vill du uppnå?

Lycka till

• Gaytjej

Absolut =) Soffor är till för att ligga/halvligga i och då behövs det kuddar!

Bryt med en annan färg. Rött tycker jag är fräckt mot grått, men det beror förstås på hur resten av rummet ser ut. Har man ett ganska neutralt vardagsrum så kan man ju med byten av kuddar, mattor och lite småplock på ett enkelt sätt ändra utseendet efter behag.

• Tecken

Nej, det måste man inte. Jag har inte det. Jag är väldigt anti vad gäller kuddar i soffor; det är helt enkelt inte bekvämt. Du måste inte ha filtar i avvikande färger heller. Gör som du vill, din soffa - du bestämmer.

• Brittan

Vi har inte kuddar i soffan. Tycker bara att det är opraktiskt att ha det eftersom demåste plockas bort när vi ska sitta i soffan.

• Tygtiiger

Vår soffa innehåller oftast filt, täcke, legoklossar, bamsetidningar, smutstvätt, minidator, virkprojekt, en gigantogrotesk buzz-lightyearfigur med ljudeffekter, minst en familjemedlem och två fjärrkontroller. I varierande kombinationer.

Kuddar får inte plats, utom när vi släpar dit huvudkuddar från sängen för att ligga och slappa mot.

Om du ABSOLUT vill ha kuddar så kör på med något färggladare.

• Siah

Tack för alla goda råd!!!!

Jag tror jag har bestämt mig för ett par vita/guldfärgade kuddar som jag sett på KID. Fårskinnet är jag också lite sugen på. Men till våren tror jag det blir något färggladare.
    Nu när jag bestämt mig så känns det som jag ska byta kuddar ofta, ofta, ofta..............men så blir det säkert inte, vi får se.

Svar på tråden Måste man ha kuddar i en soffa?