• CoolJen

-Halloween-

Nu vill jag ha tips å hjälp till vad man kan klä ut sig till på Halloween!

Häxa, vampyr och djävul är ju såna vanliga "tråkiga" grejer, så vill ha tips om lite roligare och annorlunda.

Det finns ju massvis med filmfigurer, både skräck och andra filmer.

Så sätt igång att idéspruta tack!

• Svar på tråden -Halloween-
  • Jennie Brunflo

Ska du fira svensk eller utländsk halloween?

Eller allhelgona??

Det är väl bara i Sverige som man tror att det MÅSTE vara läskigheter man klär ut sig till. I USA är det betydligt vanligare att man klär ut sig till helt vanliga figurer.

Så....Lille skutt, Blues Brothers, Nunna, Sjuksköterska, Kungen, Kattkvinnan, Hulken...är väl förslag jag kommer på så här på rak arm.

• miamartini

varför inte klä ut dig till ett redskap eller en inredningsdetalj, de e inte så vanligt

• Jennie Brunflo

Hahahah....min svåger klädde ut sig till ljus ett år. Det var skoj!

• neenoo

clown. skolmattant, pirat......

• CoolJen

Jag gav själv som förslag till min kille att vara blottare, så enkelt...han behöver bara en rock

• miamartini

jag har en kompis som inte kunde bestämma sig så hon klädde ut sig till en dusch... en rund ring, me ett duschdraperi o ett munstycke... de va poppis haha

• CoolJen

Behöver ju även tips på vad min kille ska vara(alltså inte enbart kvinnliga grejer) och vad man kan klä ut sin bebis till.

• MammaFia

Modesty Blaise, var det en tjej som var på en Halloweenfest. Hon hade svarta skinnbrallor, topp å skinnjacka å så var hon målad som att hon hade bläckor i ansiktet.
    Själv var jag Mortishia Adams en gång.

• Maijlo

Jag vill också gå på Halloweenfest!!! Avundsjuk

Troll, varulv, vampyr, Hulken, George Busch (varning - kan vara för läskigt), spöke, lik, bläckfisk, Medusa, Pumpa, fågelinfluensan och galna ko sjukan.

• Lady Namárië

Om jag hinner skall min lillunge få vara vampyr på Halloween. Napp från Monsternappen, mantel el. dylikt och en svart body med texten "I prefer blood".

• shitvadjaghatar

Vi har haft Halloweenfest de senaste 3 åren och jag ska försöka komma ihåg vad folk har varit:

Barbie
    Vampyr
    Bettie Boop
    Dracula
    Hulken(succe)
    spöke med lakan
    Zigenare
    Arabisk prinsessa
    Gasmask
    Jokern
    Clown
    Sjörövare
    Överklassgäng(mkt läskigt)
    Skinhead(ännu värre)
    Jason
    Cowboy
    Polis
    Fäbodjäntan(med falukorv i fickan)
    Ängel
    Djävul
    Hippie
    Cher
    Rod Stewart
    Hälften ängel,hälften djävul,en vit en svart stayup,ihopsydd klänning i svart och vitt, halv gloria,en vinge, eldgaffel och svans på andra. Verkligen succe!!!
    Catwoman
    Batman
    Robin Hood
    Bäbis
    Silvia
    Moder Jord
    Bob Marley
    Prinsessa
    Prins
    Marilyn Monroe
    Döskalle
    Lik med rep kring halsen
    Fnask
    Moulin Rouge

Äh, kommer inte ihåg några fler....

• CoolJen

Jag har funderat på flourtanten, men vet inte riktigt hur jag ska klä mig. Kan bara komma på att ha en bricka med muggar med nåt innehåll i.
    Hur såg eran flourtant ut?

• halstabletten

Chucky-den onda dockan
    Dolly Dearest
    Frankensteins brud
    Power Rangers

• nikon

Men om du ska vara flourtanten kan du inte kolla på reklamen då? Där kommer pappan in i sonens (?) rum ,när han har en tjej hemma ,iklädd i tandläkarrock, vita byxor (landstingets) och en ljus tröja samt träskor på fötterna.

Har för mig att den var så iaf.

Ojoj vill inte minnas "min" flourtant - smakade ju sååå illa..

Svar på tråden -Halloween-