• Anonym (Nam Nam)

Ska det vara så svårt att sätta på en kondom?!??!??

Är det fler par som upplever att det är skitsvårt att sätta på kondomen. {#lang_emotions_surprised}
    Hela upphetsningen försvinner nästan innan den är på. Det är verkligen inte så lätt som de brukar visa på en gurka! Det går ju inte ens att dra den hela vägen ner..

• Svar på tråden Ska det vara så svårt att sätta på en kondom?!??!??
  • Anonym

Det är ju bara att sätta dit den på "huvet" och sen rulla ned över skaftet. Det gäller bara att sätta den åt rätt håll så den går att rulla ut. Tar några sekunder. Lycka till 

• Samsmamma

Hjälp till med munnen också så ska du se att det blir lite roligare {#lang_emotions_wink}

• Anonym (Nam Nam)
    Anonym skrev 2010-01-08 09:05:43 följande:
    Det är ju bara att sätta dit den på "huvet" och sen rulla ned över skaftet. Det gäller bara att sätta den åt rätt håll så den går att rulla ut. Tar några sekunder. Lycka till 
    Nja, det funkar ju inte ändå. Vi har försökt allt och det tar inte några sekunder.. ska man ta större modell då?
  • Anonym (Nam Nam)
    Samsmamma skrev 2010-01-08 09:05:56 följande:
    Hjälp till med munnen också så ska du se att det blir lite roligare
    Då skulle vi nog aldrig få till det alls..

En gång gick den sönder vid påtagning, som en ballong!

Äsch! Jag tror vi får strunta i det hel och köra med nåt annat!
  • bodegapeppe

Svårt nej men jävligt tråkigt..

• Mandi74

Ni kanske borde testa en annan sort, en större model kanske. Det är inte svårt att få på en kondom, jag har aldrig upplevt det som svårt i alla fall.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Anonym
    Anonym (Nam Nam) skrev 2010-01-08 09:38:52 följande:
    Nja, det funkar ju inte ändå. Vi har försökt allt och det tar inte några sekunder.. ska man ta större modell då?
    Ingen aning om vilket strl ni ska ha men ett tips är att killen tränar lite på egen hand så inte allt ska ske när det är som hetast så att säga. Troligen har han inte kommit på knepet än för det ska inte behöva ta mer än några sekunder.
  • Samsmamma

jag säger förmodligen någonting självklart nu, men penisen måste vara erigerad för att det ska fungera... att sätta en kondom på en slapp penis är mer eller mindre omöjligt.

• Anonym

Vi låter det bli till en del av själva sexet, inte som ett avbrott i sexandet. Hon gillar att se när jag rullar på den framför henne för då vet hon att hon snart ska få stock... och hon brukar sära förväntansfullt på fittläpparna

• Anonym
    Anonym skrev 2010-01-08 10:43:19 följande:
    Vi låter det bli till en del av själva sexet, inte som ett avbrott i sexandet. Hon gillar att se när jag rullar på den framför henne för då vet hon att hon snart ska få stock... och hon brukar sära förväntansfullt på fittläpparna
    :)
  • Anonym
    Håller med, en bra idé
  • eva95

De jag har haft sista året kör alla utan kondom så det är inget problem och så blir det skönare också

• piixelslyna

Det är verkligen inte svårt att trä på en kondom. Upplever ni det så är det något som är fel. Testa en annan sort tex. Att trä på en kondom tar endast ett par sekunder och kan med enkelhet göras med endast en hand eller mun om man nu vill det. 

Öva, öva öva. Övning ger färdighet?
  • Styrdans

Det är sant att det kan ta några sekunder att få kondomen på plats men det har ju ingen avgörande betydelse för vad som händer sen. Det förhöjer ju njutningen att vara säker. I perioder har vi kört utan och visst är det lite extra skönt men säkerhet är viktigt tycker jag.

• Anonym
    själv ser jag inget upphetsande i det alls...men jag skulle inte utryckt mig så heller, ot.
    ts. kan ni inte test när ni inte ska ha sex? Han själv? Du med? Träna på gurka :)
Svar på tråden Ska det vara så svårt att sätta på en kondom?!??!??