• Crista

Trivial fråga om tvätt... hur gör folk?

I nyare hus finns numera endast torktumlare, och inget torkskåp. Jag har en så trivial fråga som - hur fasen får ni tvätten torr? För inte tumlar ni väl allt? Min tvätt, som inte får tumlas, tar ibland för lång tid att torka, så den blir sur! Och då är det bara att slänga skiten, för lukten går ju inte ur. Grrr! HUR GÖR NI MÄNNISKOR?

• Svar på tråden Trivial fråga om tvätt... hur gör folk?
  • flingansnö

Vi har en tvättmaskin och torktumlare i badrummet. I taket ovanför har vi en torkställning som man kan hissa ner Där hänger vi det som inte troktumlas. Det torkar över natten.

• ciissii

Vi centrifugerar tvätten en, ibland upp till tre gånger extra för att få ur allt. Sen torkar det mkt fortare när vi hänger upp det. =)

Lycka till :)

• pluvdo

De flesta torktumlar nog. Sedan så, om man har tvättmaskin brukar man väl även ha någon form av tvättupphängningsgrej inne i badrummet att hänga saker på. Annars vet jag inte. Du kanske helt enkelt får vänja dig vid tanken att torktumla en större andel av din tvätt?

• Nisku

Jag har ihopfallbara torkställningar som jag ställer i tv-rummet på kvällen och på morgonen är tvätten torr

• bakeacake

kläder som kan tumlas tumlar jag. det andra hänger jag upp på torkställning i vardagsrummet... det tar väl ca 1 dygn för det att torka...

om det luktar surt så fort så måste ja påstå att du har dålig ventilatione i hemmet..

• Apmor2

Vi torktumlar inget, vi hänger allt på ställningar i V-rummet allt torkar under natten inget " surnar"

• Sencha

Vi bor i "villa", och vi har inte någon torktumlare. Sommartid hängs tvätten ute, nu på vintern hänger vi på en sådan där uppfällbar torkställning inomhus.

0401 & 0807
  • tcs

Torkställning i tvättstugan och en luftavfuktare, använder alldrig tummlare längre, torkar över natten.

• lianem

Jag torktumlar 98% av det jag tvättar. Det som går bort är den enda ylletröja jag äger och de gånger per år gardiner och vissa dukar ska tvättas. Fast ibland har nog nån duk och gardin slinkit med av bara farten. Jag hängde allt förut tänkte på slitaget. Men sen vände jag på det ehla och tänkte "Min rygg som slits av allt hängande av tvätt är inte ersättnings bar, så som en tröja för 500kr." Jag tänker på ryggen jag=)

• Sencha
    lianem skrev 2010-01-08 09:38:06 följande:
    Jag torktumlar 98% av det jag tvättar. Det som går bort är den enda ylletröja jag äger och de gånger per år gardiner och vissa dukar ska tvättas. Fast ibland har nog nån duk och gardin slinkit med av bara farten. Jag hängde allt förut tänkte på slitaget. Men sen vände jag på det ehla och tänkte "Min rygg som slits av allt hängande av tvätt är inte ersättnings bar, så som en tröja för 500kr." Jag tänker på ryggen jag=)
    Tycker du det är tungt att hänga tvätt? Det har jag aldrig ens tänkt på - eller, det tycker jag inte alls att det är.
    0401 & 0807
Svar på tråden Trivial fråga om tvätt... hur gör folk?