• BombshellBaby

Inreda barnrum för två..

Har två sovrum som ska rymma 4 barn totalt. Dvs 2 per rum. Letar tips på hur man kan inreda rummen så barnen alla får sin egen plats

Någon som har barn som delar rum? Bilder? Ideer?

• Svar på tråden Inreda barnrum för två..
  • Yo gabba gabba

Gå in på styleroom.se, Där hittar du all inspiration du behöver!

Lycka till!

• Stårschan

Om rummet är hyfsat stort kan man ställa en våningssäng i mitten och dela av med provisoriska väggar så att överslafen vetter åt ett håll, och att den sidan av rummet blir ena barnets, och underslafen och den andra sidan blir det andra barnets.

Ge mig trettio grader kallt, tomtar överallt och en skog av gröna granar.
  • BombshellBaby
    Stårschan skrev 2010-01-08 10:13:49 följande:
    Om rummet är hyfsat stort kan man ställa en våningssäng i mitten och dela av med provisoriska väggar så att överslafen vetter åt ett håll, och att den sidan av rummet blir ena barnets, och underslafen och den andra sidan blir det andra barnets.
    Bra tanken men för små barn Äldsta är 4 år.
    Yo gabba gabba skrev 2010-01-08 10:13:43 följande:
    Gå in på styleroom.se, Där hittar du all inspiration du behöver! Lycka till!
    Ska kika där, tack!
  • jj81

När mina twins är lite större funderar jag på att köpa denna: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40047675 och ha en säng på vardera sida om den. På så sätt får dom som en liten egen vrå samtidigt som man får förvaring. Vill man kan man ju också sätta upp ett draperi så att man kan dra för ibland.
    Men det förutsätter ju att man har ett rum som man kan göra så i.

Svar på tråden Inreda barnrum för två..