• fritzz

Lax till snart 6 månaders..

tänkte laga lite mat till min tjej på snart 6 mån.. hon får tyvärr mest burkmat.. hittade lax file i frysen.. en sån portions packad.. nån som tips på vad man kan blanda med..

• Svar på tråden Lax till snart 6 månaders..
  • Hallonmun

potatis morrötter palsternacka brukar jag koka och mixa och blanda i lite extra fett.

• Blå Flygare

Var försiktig första gången du ger lax, fiskallergi kan ge häftig reaktion. Vet att du inte frågade om det, men...

• La Lola
    vattenlilja skrev 2010-01-08 13:24:56 följande:
    är det inte förtidigt med fisk? det är ju allergisk produkt
    För tidigt?
    *mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • BabyJia

Åh nej...fisk,kyckling å kött e nåt man får börja ge tidigast vid 5 mån...så självklart e fisk ok vid 6 mån. De va förr man ansåg att fisk va nåt man helst skulle vänta me har jag läst nånstans.

Potatis å nån grönsak/grönsaker skulle jag ha valt å blanda ihop me laxen

• fritzz

tack för tipsen.. Blev lax med potatis, morot, sås av kokspad och mjöl.. dil åpersilja pressad citron, smackade på de själv.. tyckte de va riktigt gott.. lilltjejen åt.. men inte med nån jätte entusiasm.. mer minen.. får jag inget annat, får jag väl äta de här då... Men idag fick hon biffstoganoff på burk.. hurra nu slipper jag mammas lax..

• Hallonmun
    fritzz skrev 2010-01-10 16:02:51 följande:
    tack för tipsen.. Blev lax med potatis, morot, sås av kokspad och mjöl.. dil åpersilja pressad citron, smackade på de själv.. tyckte de va riktigt gott.. lilltjejen åt.. men inte med nån jätte entusiasm.. mer minen.. får jag inget annat, får jag väl äta de här då... Men idag fick hon biffstoganoff på burk.. hurra nu slipper jag mammas lax..
    ett tips annars är att kolla innehållsförteckningen på burkarna och använda samma ingredienser. De skriver ju även hur många procent av varje, så då får man ju samma smak som på köpematen.
  • fritzz
    Hallonmun skrev 2010-01-11 11:09:25 följande:
    ett tips annars är att kolla innehållsförteckningen på burkarna och använda samma ingredienser. De skriver ju även hur många procent av varje, så då får man ju samma smak som på köpematen.
    Tack för tipset.. hade jag inte alls tänkt på ..
Svar på tråden Lax till snart 6 månaders..