• Anonym (ts)

Hur länge kan det ta innan man får svar på lånansökan från banken?

Någon här som har lån på Nordea el möjligen haft?

Jag och sambon var där igår och prata med en dam på banken om ett eventuellt lån som vi skulle vilja ta hos dem. Vi satt där med henne och fyllde i ansökan och prata osv. Hon skulle kika på det och ringa oss om besked.
    Hur länge tror ni man får räkna med att det kan ta innan vi hör nåt?

• Svar på tråden Hur länge kan det ta innan man får svar på lånansökan från banken?
  • Jezamine
    Anonym (ts) skrev 2010-01-08 10:44:43 följande:
    Någon här som har lån på Nordea el möjligen haft?Jag och sambon var där igår och prata med en dam på banken om ett eventuellt lån som vi skulle vilja ta hos dem. Vi satt där med henne och fyllde i ansökan och prata osv. Hon skulle kika på det och ringa oss om besked. Hur länge tror ni man får räkna med att det kan ta innan vi hör nåt?
    Ni kan väl höra med er rådgivare på banken?
  • Anonym (ts)

Vill inte verka tjatig med tanke på att det va igår som vi var där

Ville bara kolla här om någon kanske visste på nåt ungefär?

Sitter med en klump i magen liksom, eftersom det lånet skulle hjälpa oss otroligt mycket just nu. Vi vill ha det lånet för att kunna baka in gamla lån som vi betalar av på som är bla billån och ett annat Nordealån.

• mammaNena

beror ju lite på hur mycet de har att göra! och de har säkert en del att stå i nu efter julen, så som alla verkar ha
    Men för oss har det tagit allt mellan 1-2 veckor ungefär.

• Anonym (ts)

Så det kan ta såpass tid ändå?! Jag tackar för svaret.

• adorableillusion

Jag och min pojkvän sökte lån på Swedbank via internet, och de ringde upp en eller två dagar efter och bekräftade lite siffror och sånt och sen fick vi ett lånalöfte på mejlen samma dag. Så det borde ju inte ta så mycket längre tid för er att få svar om ni inte har några speciella förhållanden som måste "utredas" liksom, sånt där är antagligen väldigt standardiserat

• Anonym

Jag och min sambo ansökte om lån hos Nordea, visserligen var det en mindre summa om 50,000:- men då fick vi bara brev hemskickade några dagar senare om att det var beviljat och sen skulle vi bara skriva under och skicka tillbaka alla papper, så snart de fått tillbaka dem hade vi pengarna på vårt konto. Det hela tog ca, 1 1/2 vecka!

• Anonym (ts)

Får hoppas vi får svar nästa vecka då iallafall.
    När sambon ansökte om lånet han har sen innan på Nordea så fyllde han i ansökan via internet, men minns inte hur lång tid det tog innan svaret kom. Men han vill tro att det inte bör ta så lång tid eftersom vi ändå satt där på banken igår ihop med hon damen och prata och fyllde i papperet där. Vi har som tur är inga som helst betalsningsnmärkningar och så, det enda som kan tala mot oss är just det att sambon inte jobbar så mycket just nu. Det är just av den anledningen till att vi söker lånet, för att just nu betalar vi runt 3800 kr i månaden på separata lån. Så det förklara vi för henne att det skulle vara till en stor hjälp om vi kunde få baka in lånen och betala en avgift på runt 1500 kr i månaden (som hon räknade ut på den summan som vi kom fram till ihop med henne att vi isåfall behöver låna).

Det kändes bra när vi gick därifrån, men det kan väl såklart skita sig ändå.

• Anonym (ts)

Gissa vad?

Fick precis ett samtal ifrån hon på Nordea och vi har blivit beviljad lånet{#lang_emotions_laughing}
    Shit, va skönt. Vi ska åka ner om en stund till banken då hon behöver våra underskrifter. Ja, då behöver jag inte tänka mer på detta. En sån lättnad.
    Nu behöver vi inte bara äta nudlar typ.

Svar på tråden Hur länge kan det ta innan man får svar på lånansökan från banken?